Iranian Agriculture News Agency

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با ایانا:

پرونده دختران ایرانشهر فقط یک شاکی دارد

پخش مستند بیراهه، جناحی و سیاسی نیست

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گرچه اطلاع دقیقی از ماجرای اخیر و پخش مستند بیراهه و اعترافات مائده در صداوسیما نداشت اما معتقد بود رفتار صداوسیما جناحی نیست و هر کاری کند گروهی ناراضی خواهند بود. او می‌گوید: «گاهی به دلیل سیاسی بازی‌ها و جناح‌بندی‌ها اصل موضوع به فراموشی سپرده می‌شود و آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.»

پرونده دختران ایرانشهر فقط یک شاکی دارد

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایانا در خصوص جناحی رفتار کردن صداوسیما با توجه به پخش اخیر مستند بیراهه گفت: «من در مورد پخش مستند اطلاع و نظری ندارم. اما در خصوص بحث جناحی رفتار کردن صداوسیما باید بگویم مخاطب صداوسیما خیلی وسیع است و به طبع هر کاری هم انجام دهد یک عده‌ای ناراضی هستند.»

از دیدگاه ابوترابی، پخش مستند بیراهه، جناحی و سیاسی نیست.

او بابیان اینکه مدیریت صداوسیما خیلی سخت است و نظرات مردم درباره مواردی که از این رسانه پخش می‌شود خیلی متفاوت از هم است گفت: «صداوسیما هر چیزی پخش کند، عده‌ای ناراضی و ناراحت هستند وعده‌ای دیگر راضی هستند. واقعیت این است که این رسانه نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد.»

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: «در حق صداوسیما اجحاف می‌شود و مسائل بزرگ‌نمایی می‌شود.»

ابوترابی نمره صداوسیما را درمجموع خوب دانست و گفت: «مدیریت این مجموعه با 80 میلیون ذائقه متفاوت کار آسانی نیست. این سختی زمانی که بخواهد استقلال خودش را نیز حفظ کند چند برابر می‌شود.»

او با اشاره به پیام‌رسان‌ها گفت: «‌نباید از این نکته غافل شد که پیام‌رسان‌ها یک مار خوش‌خط‌وخال هستند که زهری خطرناک و کشنده دارند.»

نماینده نجف‌آباد تصریح کرد: «‌هدف از پخش این مستند نشان دادن خطرات فضای مجازی و تأثیر آن بر خانواده بوده است. نباید خطرات اصل مطلب را تحت شعاع این پیام‌ها و نظرات قرارداد.»

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: «متأسفانه کارهایی که گاهی به‌عنوان حزب گروهی انجام می‌شود در بلندمدت اصل مطلب را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و به‌نظام و کشور آسیب می‌زند.»

ابوترابی فضای مجازی را یک مار خوش‌خط‌وخال دانست که زهرش را می‌زند و اگر مضرات این فضا برای مردم روشن نشود، در درازمدت آسیب می‌زند.

او در پاسخ به خبرنگار ایانا در خصوص تفاوت در برخورد با اختلاسگر و یک مفسد اخلاقی در فضای مجازی و تفاوت رفتار در برخورد با این دو مفسد و رسانه‌ای نشد مفسدان اقتصادی در صداوسیما گفت: «برای رسانه‌ای کردن دادگاه یک اختلاسگر باید حکم قضایی وجود داشته باشد و نمی‌توان بدون حکم دادگاه اختلاس گر را رسانه‌ای کرد.»

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تأکید کرد: «اگر قاضی اجازه دهد، صداوسیما مکلف است مفسدان اقتصادی را نیز رسانه‌ای کند. ما از قوه قضایه می‌خواهیم در این خصوص نیز به جد عمل کند.»

او با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر اطلاعات در خصوص مفسدان اقتصادی و عدم تعقیب آنان گفت: «من به نگرش وزارت اطلاعات در برخورد با مفسدان اقتصادی نگران هستم. وزارت اطلاعات خود باید با مسائل اقتصادی مبارزه کند. متأسفانه وزیر اطلاعات به نحوی صحبت می‌کند که اختلاسگران و مفسدین را تبرئه می‌کند.»

او با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر و رو شدن دست برخی سودجویان گفت: «‌ما شاهد بودیم که در فروش ارز چه خیانت‌هایی به کشور شد. با ارز 4200 تومانی چیزهای غیر از ارز تخصیص داده‌ شده به کالا وارد کشور شد. جنس با ارز 4200 تومانی وارد و با ارز 8000 تومانی فروخته شد.»

ابوترابی بابیان اینکه وزارت اطلاعات تاکنون قوی عمل‌نکرده است گفت: «اگر هم اقدامی در خصوص شناسایی اختلاس گران نیز تاکنون شده است، اطلاعات سپاه انجام داده است نه وزارت اطلاعات و باید نگرش وزیر اطلاعات در خصوص تبرئه مفسدین تغییر کند.»

عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به رسانه‌ای کردن مفسدان اقتصادی و اخلاقی و ... تصریح کرد: «حکم رسانه‌ای شدن این مفسدان از سوی دادستان باید باشد و صداوسیما هیچ اختیاری در این خصوص ندارد و نمی‌تواند خودسرانه کاری کند.»

او با اشاره به سخنان رهبر در خصوص برخورد با مفسدین گفت: «درگذشته مفسدین را سوار بر اسبی می‌کردند و درملاءعام و منظر مردم می‌چرخاندند و در حال حاضر مصداق ملاءعام ، صداوسیما است.»

ابوترابی تصریح کرد: «من انتظار دارم دستگاه قضایی قاطعانه برخورد کند و اجازه دهد بعد از قطعی شدن رأی، مفسدین همانند بابک زنجانی و مهر آفرین به مردم معرفی شوند.»

گرچه عضو کمیسیون شوراها و امور داخل کشور معتقد است باید دادگاه مفاسد اقتصادی علنی باشد اما گفت: «‌ قانون در خصوص علنی شدن دادگاه مفسدین ضعف دارد. قرار بود مجلس دادگاه مفسدین را علنی کند، اما متأسفانه این طرح در مجلس رأی نیاورد و علت آن را تبرئه فرد مفسد اعلام کردند و گفتند تا رأی قطعی نشود، اجازه نداریم اسم کسی را رسانه‌ای کنیم و یا چهره شخص را نشان داد.»

او با اشاره به پرونده تجاوز به 41 دختر ایرانشهری گفت: «مثلاً در خصوص تجاوز به 41 دختر ایرانشهری، تحقیقات نشان داد واقعیت نداشته است و ازآنجایی‌که چیزی به اثبات نرسد، علنی نمی‌شود، این اتفاق نیفتاد. حتی امام‌جمعه این شهر نیز از مردم عذرخواهی کرد.»

ابوترابی در خصوص این پرونده به خبرنگار ایانا گفت: «درمجموع سه پرونده تشکیل‌شده است که از این سه نفر، دو نفر حاضر به مراجعه به پزشک قانونی نشدند و قاضی فقط در مورد یک‌نفری که به پزشک قانونی رفته است، می‌تواند رأی دهد.»

عضو فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد این پرونده سه نفر از متهمان اصلی نیز دستگیر شدند.

او در پایان هدف از پخش مستند بیراهه را نشان دادن خطرات فضای مجازی دانست و گفت: «اما متأسفانه آن‌قدر موضوع را بزرگ‌نمایی کرده‌اند که اصل موضوع فراموش‌شده است.»

ابوترابی تأکید کرد: «‌گاهی به دلیل سیاسی بازی‌ها و جناح‌بندی‌ها، اصل موضوع به فراموشی سپرده می‌شود که این اجحاف به کشور و نظام است.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید