Iranian Agriculture News Agency

شرکت گلین لواشک فردیس کرج؛

از باغ آلو تا احداث شرکت تولید لواشک

ایانا-کشاورزی: در آن سال‌ها صاحبان باغ آلو، وقتی برداشت محصول بیشتر از نیازشان بود، روی پشت بام خانه، آن را به لواشک تبدیل کرده و از فروش لواشک سود خوبی عایدشان شده بود، این سود خوب باعث شد تا آنها درصدد ایجاد کارخانه لواشک برآیند.

از باغ آلو تا احداث شرکت تولید لواشک

سال‌های دوری که شاید کمتر کسی یادش بیاید، در محل کارخانه‌ای که حالا تولیداتش در سراسر کشور عرضه می‌شود، باغ آلویی قرار داشت که محصولش جرقه تولید لواشک را زد و کارخانه فعلی را بنا نهاد. جرقه‌ای که می‌تواند در کنار بسیاری از باغات زده شود و صنایع تبدیلی را رونق ببخشد.

در آن سال‌ها صاحبان باغ آلو، وقتی برداشت محصول بیشتر از نیازشان بود، روی پشت بام خانه، آن را به لواشک تبدیل کرده و از فروش لواشک سود خوبی عایدشان شده بود، این سود خوب باعث شد تا آنها درصدد ایجاد کارخانه لواشک برآیند. کارخانه‌ای که حالا روزانه 1800 کیلو لواشک تولید می‌کند این میزان تولید، تمام ظرفیت آن نیست.

ایوب بابایی مدیر شرکت گلین لواشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در باره تولید لواشک و فعالیت این کارخانه می‌گوید: شرکت از سال ۶۸ به صورت صنعتی فعالیت خود را آغاز کرده و قبل آن به صورت نیمه سنتی فعالیت داشته‌ایم.

او با بیان اینکه روزانه در حدود ۱۸۰۰ کیلو لواشک در این مجوعه تولید می‌شود، اما این تمام ظرفیت تولیدی شرکت نیست، افزود: در حال حاضر ۷۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

او ادامه داد: این شرکت در حال حاظر در حال تولید لواشک آلوچه، آلوچه لیوانی، لواشک پذیرایی و لواشک سنتی ۳۰ گرمی است.

مدیر شرکت گلین لواشک با بیان اینکه بعد از ایجاد گرم خانه به ساخت تونل ۳۰ متری اقدام کرده ایم ، افزود: طراحی و ساخت این تونل ها منحصر به فرد بوده و توسط همین کارخانه صورت گرفته است.

او ادامه داد: متاسفانه دو تونل نیمه کاره به دلیل مشکلات اقتصادی ناتمام مانده است.

بابایی با بیان اینکه بدلیل سود بالا تسهیلات و بروکراسی زیاد قادر به دریافت تسهیلات از بانک ها نیستیم، گفت: در یکسال گذشته تعدیل نیروی پنجاه نفری را داشته ایم.

سخت شدن صادرات محصولات ایرانی به عراق که از چند ماه پیش از سوی مسئولان عراقی کلید خورد، راه خود را به صادرات لواشک به این کشور هم باز کرده و مدیرعامل شرکت گلین لواشک در باره صادرات محصولات این شرکت و کاهش آن گفت: ١٠هزار کارتون سفارش کشور عراق در عید نوروز امسال به دلیل عدم پذیرش ارسال نشد.

او با بیان اینکه میزان فروش نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: صرفا میزان صادرات این شرکت کاهش یافته است.

پدیدآورنده: ساناز بردبار حقیقی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید