Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از ۵ هنرمند و ذاکر در سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی

تجلیل از ۵ هنرمند و ذاکر در سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی

 

محمد حسین اسماعیلی در تشریح سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی، گفت:در سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی حضور هنرمندان در قالب ۲۲ گروه موسیقی از ۱۴ استان کشور و ۴ کشور به صورت ویژه با رویکرد و هدف خاص ارادت به امام رضا (ع) حضور دارند.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران،او افزود:سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی و انجمن موسیقی استان تهران در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ تیر ماه برگزار می شود که در بخش رقابتی آهنگسازی و تنظیمِ قطعات مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد و در بخش غیررقابتی و اجرایی، گروه‌هایی در حوزه موسیقی نواحی، موسیقی ردیف دستگاهی و موسیقی ملل به اجرای برنامه می‌پردازند.

اسماعیلی تصریح کرد:هدف اصلی سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی ابراز ارادت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر به ساحت مقدس امام هشتم (ع) است، ضمن اینکه تولید آثار فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ رضوی نیت بعدی برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی است.

او با بیان اینکه تمام اقوام ایرانی در این جشنواره حضور دارند و آثار ارائه می‌کنند خاطرنشان کرد:موسیقی آیینی با محوریت امام رضا(ع) مایه وحدت اقوام ایرانی است و این یک فرصت ارزنده است که باید از آن بهره جست.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه به موسیقی ملل در جشنواره امسال با هدف وحدت مسلمانان حول محور رضوی توجه شده، افزود: امسال از۴ کشور ترکیه، افغانستان، آذربایجان، گرجستان در جشنواره حضور دارند و آثاری با موضوع امام رضا(ع) ارائه می‌کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی ارسال شده که ۲۲ گروه به جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

او در ادامه مردمی بودن و برگزاری جشنواره به‌طور سراسری را از ویژگی‌های سومین جشنواره آواها و نواها دانست و گفت: در استان تهران تلاش شده تا با تمرکز زدایی و با هدف توسعه فرهنگ عمومی اجراهای گروه‌های موسیقی در شش شهرستان دماوند، اسلامشهر، ملارد، شهرری، قرچک و پاکدشت انجام شود.

او با بیان اینکه جشنواره بین المللی رضوی موجب تولید گنجینه آثار در این حوزه شده است، افزود:در استان تهران نیز جشنواره آواها و نواها موجب تولید آثار ارزشمندی شده که در قالب محصولات صوتی و تصویری در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

او یادآور شد:در جشنواره امسال در بخش تجلیل از هنرمندان و ذاکران رضوی که در گذشته آثاری را تهیه کرده‌اند از جمله «شاهین فرهت و فردین خلعتبری» در تولید و آهنگسازی آثار فاخر رضوی ،” سید حمیدرضا حسینی” در تولید موسیقی آیینی و مذهبی، «سید قاسم موسوی قهار» در مدیحه سرایی، «محمد علیزاده» در موسیقی پاپ و «علی کریم‌شجاعی» به عنوان کهن سال‌ترین نقاره‌زن کرمان تقدیر می‌شود.

او گفت: شهرام صارمی، تقی ضرابی، احمد صدری، حسام الدین سراج، آریا عظیمی‌نژاد و شاهین فرهت اعضای هیات داوران سومین دوره جشنواره آواها و نواهای رضوی هستند.

اختتامیه این جشنواره روز شنبه ۳۰ تیرماه ساعت ۱۷ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید