Iranian Agriculture News Agency

داور بخش گیتار کلاسیک جشنواره موسیقی جوان مطرح کرد:

ایجاد زمینه برای شرکت نوازندگان ایرانی در جشنواره های خارجی

ایجاد زمینه برای شرکت نوازندگان ایرانی در جشنواره های خارجی

چند روزی بیشتر به برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان نمانده است و داوران هر بخش مشغول بررسی آثار ارسالی هستند. پدرام فلسفی نیز به عنوان یکی از داوران بخش گیتار کلاسیک حضور دارد. او پس از بررسی آثار از کم و کیف آن به روابط عمومی جشنواره موسیقی جوان گفت.

فلسفی در خصوص بحث کیفی آثار چنین ابراز نظر کرد: اجرا ها با توجه به رپرتوآر ارائه شده از سطح بالاتری برخوردار بود و شاهد اجرا هایی دقیق تر و بهتر بودیم. شرکت کنندگان با سطح مسابقه بیشتر آشنایی پیدا کرده اند. امیدوار هستم که با همین روند پیش برویم و وارد سطح بین المللی شویم. نوازندگان خارجی نیز علاقه مند به شرکت در این جشنواره شوند و در کنار نوازندگان ایرانی به رقابت بپردازند. سپس زمینه ای برای شرکت نوازندگان ایرانی در جشنواره های خارجی هم پدید آید.

او به نقاط ضعف و قوت شرکت کنندگان اشاره کرد: به عقیده من نقاط قوت از آن جهت که آشنایی با جشنواره بیشتر شده، افزایش پیدا کرده است. نقاطی که در مسابقه انتظار می رود را بیشتر رعایت می کنند. شرکت کنندگان در یک روند صحیح و صعودی حرکت می کنند هر چند سرعت آن کم باشد. در سال های اول شرکت کنندگان بیشتری نسبت به سال های بعد حضور داشتند، اما هر چه می گذرد شرکت کنندگان تخصصی تر می شوند و با دید تخصصی تری به این جشنواره نگاه می کنند.

این داور درباره حدود تاثیر گذاری کیفی جشنواره موسیقی جوان بیان کرد: بسیار اتفاق صحیحی است گرچه امکان تغییر برای بهتر شدن را دارد. همیشه به این می اندیشم که موسیقی کلاسیک می تواند روی صحنه بسیار جذاب تر شود. دوست داران موسیقی کلاسیک دوست دارند یک مسابقه مهیج را ببینند. باید روند انتخاب قطعات و تفکر شرکت کنندگان را به سمت تعبیه برنامه ویژه برای روی صحنه ببریم، این می تواند بسیار به پیشرفت موسیقی کلاسیک کمک کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید