Iranian Agriculture News Agency

ایران دارایی‌هایش را به صورت نقد از اروپا خارج می‌کند

بازگشت یوروهای ایرانی از بانک‌های آلمانی

ایران نمی‌خواهد توقیف ۲ میلیارد دلار اموال خود را دوباره تجربه کند

ایانا_ گروه سیاسی|| چند روزی هست که موضوع انتقال پول نقد از آلمان به داخل، گویی که معضل بزرگی باشد یا اتفاقی نادر، در فضای مجازی مورد بحث است. هر کس از ظن خود درباره چنین موضوعی صحبت می‌کند و گاهی به بیراهه می‌رود. همین چندی پیش بود که عده‌ای در همین فضا، به این اعتراض می‌کردند که گروهی دارند ارز از کشور خارج می‌کنند. بعد کلی حرف و حدیث درباره کیستی مرجع این خروج به وجود آوردند. حالا معلوم نیست چه شده که همان گروه دارند به ورود ارز و انتقال یورور به داخل کشور اعتراض می‌کنند!! تجربه دولت محمود احمدی نژاد نشان داد که وقتی دولت در آن زمان بحث تحریم را جدی نگرفت ناگاه با این معضل مواجه شدیم که دادگاهی در آمریکا دستور توقیف دومیلیارد دلار از اموال ایران را صادر کرد. حالا مسئولان درخواستی به مراجع آلمانی داده‌اند و یک مقام دولت آلمان هم گفته است: مقامات آلمان درخواست ایران برای خروج ۳۰۰ میلیون یورو از یک حساب بانکی و انتقال آن به صورت نقد به ایران را بررسی می‌کنند.

بازگشت یوروهای ایرانی از بانک‌های آلمانی

آن طور که خانه ملت گزارش داده؛ یک مقام دولتی آلمان گفته است: تهران به دلیل نگرانی از تحریم‌های تازه ایالات متحده و مسدود شدن حساب‌های بانکی قصد دارد تا پول‌های خود را از «بانک تجارتی ایران و اروپا» خارج کند.

آمریکا پس از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برجام، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده و به همه شرکت‌ها و کشورها هشدار داده است که در صورت عدم توقف واردات نفت از ایران از ماه نوامبر، با آنها برخورد تنبیهی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش مقامات ایرانی به اداره نظارت بر امور مالی آلمان اعلام کرده‌اند که «به دلیل عدم دسترسی شهروندان ایرانی به کارت اعتباری، قصد دارند این پول را در اختیار ایرانیانی قرار دهند که قصد سفر به خارج از کشور را دارند. اداره نظارت بر امور مالی در حال بررسی درخواست تهران است و برای تصمیم‌گیری، وزارت خزانه‌داری، وزارت دارایی و وزارت خارجه آلمان را نیز در جریان قرار داده‌اند».

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید