Iranian Agriculture News Agency

مدیر گلخانه سنتی در فردیس کرج:

کاهش مصرف آب در گلخانه‌های سنتی با نایلون‌کشی

ایانا-کشاورزی: به‌دلیل نایلون‌کشی در سقف گلخانه میزان مصرف آب در این مجموعه به شدت کاهش یافته است، البته در حال حاظر میزان دستمزد نصب و قیمت نایلون برای محفوظ کردن سقف بسیار افزایش یافته و دوباره نیازمند در یافت تسهیلات هستیم.

کاهش مصرف آب در گلخانه‌های سنتی با نایلون‌کشی

گلخانه‌ای خانگی برای پرورش گل‌های تزئینی؛ این شرحی از فعالیت گلخانه‌ای است که علیرضا بادرستانی به همراه خانواده‌اش آن را اداره می‌کند. از آب شهری برای آبیاری گیاهان گلخانه استفاده می‌کند و برای مدیریت مصرف آب، گلخانه را نایلون‌کشی کرده است.

راهرویی زیبا با گلدان‌هایی با گل‌های تازه که هوایی مطبوع، زیبایی آن را دو چندان کرده؛ راه ورودی است. پس از طی راهرو که گلدان‌های از سقف آن آویزان بود، منزل مسکونی صاحب گلخانه دیده می‌شود که تلاش بسیاری برای ایجاد گلخانه‌اش کرده و آن را نه برای درآمد بلکه برای دل خود ایجاد کرده تا از این زیبایی خداوندی لذت ببرد.

علیرضا بادرستانی که گلخانه‌اش جزو مشاغل خانگی محسوب می‌شود و آن را در فردیس کرج ایجاد کرده در گفتگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا می‌گوید: ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر از مجموع ۴۸۳متری منزل مسکونی خود را به صورت سنتی تبدیل به گلخانه کرده‌ام.

او با اشاره به اینکه کار را از 15 سال پیش شروع کرده است، یادآوری می‌کند: با توجه به اینکه گلخانه در فضای خانه شخصی‌ام ساخته شده، برای ساخت گلخانه حدود 30 میلیون تومان هزینه کرده‌ام.

او با بیان اینکه پسر و دخترش در این راه همراهی‌اش می‌کنند، در باره حمایتی که از او برای راه‌اندازی این گلخانه شده است، توضیح می‌دهد: تا کنون ۱۰ میلیون تسهیلات برای این مجموعه دریافت کرده‌ام.

بادرستانی با تاکید بر اینکه از آب خانگی برای آبیاری گیاهان گلخانه استفاده می‌کند، می‌گوید: به‌دلیل نایلون‌کشی در سقف گلخانه میزان مصرف آب در این مجموعه به شدت کاهش یافته است.

او ادامه می‌دهد: البته در حال حاظر میزان دستمزد نصب و قیمت نایلون برای محفوظ کردن سقف بسیار افزایش یافته و دوباره نیازمند در یافت تسهیلات هستیم.

صاحب این گلخانه سنتی در فردیس در پایان یکی از مشکلات این گلخانه را پرداخت مالیات عنوان کرده و یادآوری می‌کند که تکثیر گیاهان شش تا هشت ماه زمان می‌برد و اداره مالیات به این مساله توجهی ندارد و خواستار پرداخت مالیات بدون توجه به این موضوع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید