Iranian Agriculture News Agency

عضو هیات مدیره کنفدراسیون ‌صنعت ایران:

بانک‌ها صاحبان صنایع کوچک ایران شده‌اند

ایانا- اقتصاد: در حال حاضر صنایع کوچک تحت مالکیت بانک‌ها است زیرا مالکان آنها قادر به پرداخت بدهی‌شان نبوده‌اند.

بانک‌ها صاحبان صنایع کوچک ایران شده‌اند

ماجرای مطالبات معوق شبکه بانکی، قصه پرغصه‌ای است که از گذاشته تا به امروز ادامه دارد و حالا به گفته عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران، بانک‌ها را به صاحبان صنایع کوچک ایران تبدیل کرده است. واحدهایی که به دلیل مشکلات برای تامین منابع مالی خود راهی بانک‌ها شده و از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند اما مشکلات تولید اجازه بازپرداخت تسهیلات دریافتی را نمی‌دهد و واحد تولیدی یا ملک آن در رهن بانک باقی ‌مانده یا به بانک واگذار می‌شود.

مهدی کریمی تفرشی به خبرنگار گروه اقتصادی ایانا می‌گوید: تمامی صنایع کشور دچار مشکل نقدینگی هستند و نیاز جدی به  تزریق نقدینگی دارند که بانک‌ها در این خصوص می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها صاحبان صنایع کوچک ملی ایران هستند، توضیح می‌دهد: صنایع کوچک تحت مالکیت بانک‌ها است زیرا مالکان آنها قادر به پرداخت بدهی‌شان نبوده‌اند.

تفرشی ادامه می‌دهد: هزینه و سرمایه‌های بسیاری صرف راه‌اندازی این صنایع شده و متروکه باقی ماندن آنها سودی را عاید بانک‌ها و مالکان  این صنایع نخواهد کرد.

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنایع ایران راهکار موجود را همراهی بانک‌ها با صنایع‌ کوچک عنوان کرده و معتقد است که دعوت از صاحبان سرمایه و همراهی با آنان سبب عدم هدر رفت بسیاری از سرمایه‌های ملی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید