Iranian Agriculture News Agency

به دلیل تداوم پدیده خشکسالی در شهرستان؛

کشاورزان سمیرمی توان بازپرداخت تسهیلات پرداختی را ندارند

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم، با اشاره به خشکیدگی درختان سیب سمیرم در اثر تداوم پدیده خشکسالی، گفت: این مساله ناتوانی کشاورزان را در بازپرداخت تسهیلات به دنبال داشته است.

کشاورزان سمیرمی توان بازپرداخت تسهیلات پرداختی را ندارند

به گزارش خبرنگار ایانا از سمیرم، احمد تیموری در منطقه پادنا شهرستان سمیرم از کم‌آبی و بی‌آبی مناطق این شهرستان ابراز ناراحتی کرد و اظهار کرد: در اثر تداوم پدیده خشکسالی منطقه دناکوه و پادنا، با افت 70 درصدی تولید محصول سیب درختی روبرو هستند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم، افزود: تنها منبع درآمد باغداران این مناطق باغداری سیب درختی است و مسأله خشکسالی نقشی موثر از فقدان توان پرداخت تسهیلات این قشر دارد.

او بیان کرد: تعداد بیشماری از باغداران دناکوه و پادنا اقدام به اجرا عملیات آبیاری تحت فشار در باغات کرده‌اند که فقدان هرگونه درآمد حاصل از باغداری عدم توان این قشر را در بازپرداخت تسهیلات ارائه شده در این بخش در پی داشته است.

تیموری از بهینه‌سازی مصرف آب و نقش آن بر عملکرد سیستم آبیاری تحت فشار در باغات دناکوه و پادنا سخن گفت و تصریح کرد: اگر برنامه بهینه‌سازی مصرف آب در سطح باغات و مزارع رعایت شود، به یقین تأمین لوله انتقال آب نیز برای این بخش بهتر تسهیل می‌شود.

او از نیاز این منطقه به بیش از 200 کیلومتر لوله انتقال آب برای بخش کشاورزی خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان برآورد در کوتاهمدت باید تأمین شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید