Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم معارفه معاون جدید بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس

مراسم تکریم معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس و معارفه سرپرست این معاونت برگزار شد.

برگزاری مراسم معارفه معاون جدید بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، در این مراسم از محمدصادقی که به‌افتخار بازنشستگی نائل گردید، تقدیر و ازاین‌پس مشاور و ناظر عالی رئیس سازمان منصوب شد. همچنین حسین پژمان، به‌عنوان سرپرست این معاونت انتخاب شد. پژمان با دارا بودن مرتبه علمی استادیار پژوهش و ۲۶ سال سابقه مدیریتی،اجرایی و پژوهشی پیش‌ازاین عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس بود.

در این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی بابیان اینکه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی یک تکلیف وامانت الهی است، افزود: انتقال این مسئولیت برای فردی که باهدف جلب رضایت خداوند ادای وظیفه نموده باعث خرسندی است.

محمدمهدی قاسمی، عرق سازمانی، تعهد، صداقت و تلاش مجدانه در جهت به انجام رساندن امور محوله را از ویژگی‌های بارز محمدصادقی برشمرد و از وی تقدیر نمود.

قاسمی در ادامه با اشاره به پشتوانه علمی و اجرایی سرپرست جدید معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: بایستی اقدامات خوب گذشته در این معاونت دنبال شود و مواردی که نیاز به ارتقای بیشتر دارد، اصلاح آن در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حسین پژمان از محققین و دارای توان علمی بالاست، افزود: با انتخاب این فرد به دنبال ارتقای تعامل با مرکز تحقیقات بوده و از همه همکاران درخواست نهایت همکاری با وی ، با نگاهی تحول‌گرا داریم.

قاسمی در پایان با اشاره به خشک‌سالی‌های اخیر از راه‌اندازی کمپین نه به آبیاری غرقابی خبر داد و گفت: راه‌اندازی کمپین توسعه پوشش‌های سایبان در باغ‌های استان فارس نیز در دستور کار قرار گفته است.

در ادامه محمدصادقی معاون اسبق بهبود تولیدات گیاهی؛ بابیان اینکه در حوزه کشاورزی استان فارس به‌جای توسعه سطح زیر کشت محصولات بایستی با محوریت افزایش بهره‌وری آب، به دنبال افزایش بهره‌وری منابع، تغییر الگوی کشت و ... در جهت افزایش تولید بود، توسعه کشت گل‌رنگ در مناطق خشک، جایگزینی چغندرقند پاییزه به‌جای بهاره و جایگزینی کلزا به‌جای گندم، معرفی گیاه کینوا به جای شلتوک از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بود.

وی در ادامه اهم فعالیت های صورت گرفته در سنوات اخیر را شرح داد، که بهبود تغذیه گیاهی با اجرای تدریجی جایگزینی کودهای آلی و زیستی با بخشی از کودهای شیمیایی رایج در سطحی بالغ بر 350 هزار هکتار و اجرای زیر پروژه کود سبز با استفاده از بذور ماش و منداب در راستای افزایش قدرت باروری و حاصلخیزی خاک در سطحی بالغ بر 10 هزار هکتار از جمله این فعالیت‌ها بود.

در پایان حسین پژمان با بیان اینکه از اهم برنامه های پیش رو تهیه و تدوین نقشه راه توسعه کشاورزی در حوزه تولیدات گیاهی است، گفت : افزایش بهره‌وری در محصولات راهبردی، آموزش تخصصی بیشتر به همکاران و تکریم همکاران را دردستور کار خود قرار دادم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید