Iranian Agriculture News Agency

درگذشت خالق «اسپایدرمن» و «دکتر استرنج»

درگذشت خالق «اسپایدرمن» و «دکتر استرنج»

خالق کاراکترهای «اسپایدرمن» و «دکتر استرنج» درگذشت.

به گزارش ایانا به نقل از هالیوود ریپورتر،استیو دیتکو که برای آفرینش کاراکترهای «اسپایدرمن» و «دکتر استرنج» به همراه استن لی جزو چهره های مطرح دنیای مارول شناخته می شد، در 90 سالگی درگذشت. پلیس نیویورک این خبر را اعلام کرد و گفت: دلیل مرگ این تصویرگر هنوز مشخص نشده است.پلیس جنازه او را 29 ژوئن در آپارتمانش پیدا کرد، ولی گفته می‌شود او دو روز قبل از آن درگذشته است.

دیتکو و استن لی اسپایدرمن را در سال 1961 خلق کردند.

لی آن زمان از برداشت جک کربی نویسنده، ویراستار و منتشر کننده فقید کتاب‌های کمیک از ایده یک ابرقهرمان کم سن وسال با قدرت‌های حشره عنکبوت راضی نبود و به همین دلیل مسئولیت خلق این شخصیت را به دیتکو سپرد. سر و شکل ظاهری اسپایدرمن اعم از نوع لباس،قدرت تار‌پرتاب‌کردن، طراحی قرمز و آبی و ... همه ایده دیتکو بود. اسپایدرمن اولین بار در شماره 15 مجموعه قصه‌های مصور «فانتزی سرگرم کننده» ظاهر شد و به سرعت به شهرت و محبوبیت رسید؛ تا جایی که در نهایت به خلق مجموعه «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» منجر شد.

دیتکو در ادامه این روند، شخصیت‌های کلاسیک قصه‌های «اسپایدرمن» از جمله دکتر اختاپوس، مرد شنی، مارمولک و گرین گابلین را خلق کرد. نام او از شماره 25 به عنوان یکی از نویسندگان قصه‌ها نیز به مجله‌ها اضافه شد، ولی همکاری او با این مجله تا شماره 38 ادامه داشت.

دکتر استرنج، قهرمان سوررئال دنیای مارول در 1963 توسط این تصویرگر خلق شد و برای اولین بار در «قصه‌های عجیب» شماره 110 ظاهر شد.

 دیتکو الته در ژوئیه 1966 به دلایل نامعلومی با لی به اختلاف خورد و مارول کامیکس را ترک کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید