Iranian Agriculture News Agency

برداشت سورگوم در 200 هکتار از مزارع قائم‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به برداشت سورگوم در 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان، عملکرد این محصول در هر هکتار را 30 تن اعلام کرد.

برداشت سورگوم در 200 هکتار از مزارع قائم‌شهر

به گزارش خبرنگاری ایانا در شیراز، مجید جعفری گفت: این گیاه به عنوان خوراک دام و آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرد و ارزش غذایی آن به دلیل  داشتن  ماده‌ای به نام "تانن" که کمتر از دو درصد است، یک عامل مثبت در تغذیه به حساب می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با بیان اینکه میزان تانن ارقام موجود در کشور کمتر از یک درصد و در ارقام اصلاح شده در ایران کمتر از 0.5 درصد است، ادامه داد: امروزه تانن در تغذیه نشخوارکنندگان، موجب جذب بیشتر پروتئین و نشاسته خوراک دام شده و به عنوان یک آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیک طبیعی عمل می‌کند.

جعفری تصریح کرد: تانن ضمن پیشگیری از عارضه اسیدوز، باعث افزایش تولید شیر، درصد چربی، پروتئین و لاکتوز شیر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر با اشاره به اینکه گیاه علوفه‌ای سورگوم با داشتن ویژگی‌های همچون؛ عملکرد بالا، نیاز به مصرف آب کم، سازگاری با شرایط اقلیمی گرم و خشک و  قیمت پایین آن، گفت: این گیاه، یکی از گزینه‌های مناسب کشت علوفه در شرایط کنونی است.

وی در خاتمه با اشاره به برداشت سورگوم در 200 هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان، عملکرد این محصول در هر هکتار را 30 تن اعلام و تصریح کرد:  عملکرد سورگوم دانه‌ای، بسته به ارقام مختلف، حاصلخیزی خاک در شرایط آب و هوایی در هکتار متغیر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید