Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در 380 هکتار از اراضی شیب‌دار ساری

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری از اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بیش از 380 هکتار از اراضی شیب‌دار این شهرستان در سال جاری خبر داد.

اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در 380 هکتار از اراضی شیب‌دار ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در ساری، رضا پورفلاح گفت: در راستای  تحقق اقتصاد مقاومتی، امسال بیش از 380 هکتار از اراضی شیبدار شهرستان ساری به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری ادامه داد: کشت گل محمدی و گیاهان دارویی در 200 هکتار از اراضی شیبدار مناطق دودانگه و چهاردانگه، احداث باغ سیاه ریشه، گلابی، فندق، گردو و انگور در ۱۰۰ هکتار در منطقه دودانگه و ۸۰ هکتار در چهاردانگه در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی اجرای طرح‌های پرورش گل‌های زینتی و لیموترش در گلخانه، پهنه بندی مرکبات، کشت ارقام جدید و مقاوم برنج و مبارزه بیولوژیک برای تولید ارقام سالم را از اهداف طرح های اقتصاد مقاومتی برشمرد.

پورفلاح اضافه کرد: سهمیه طرح‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان به مراکز هفت گانه جهاد کشاورزی این مدیریت ابلاغ شد و کارشناسان پهنه در مراکز، درخواست متقاضیان را بررسی می کنند.

این مقام مسئوول تغییر الگوی کشت در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده مناطق کوهستانی، کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک، تأمین و مصرف بهینه آب و افزایش درآمد بهره‌برداران و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر را از اهداف اجرای طرح توسعه باغ در اراضی شیبدار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی صورت نگیرد، نمی‌توان شاهد پیشرفت و فعالیت‌های چشمگیری در این حوزه بود، افزود: برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، باید هم از منابع اعتباری بخش خصوصی استفاده کنیم و هم دولت نگاه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در این بخش داشته باشد تا منجر به تولید و اشتغال شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید