Iranian Agriculture News Agency

واکنش رهامی به اظهارات اخیر کرباسچی

جایگزینی نوری به جای عارف مطرح نیست

نظر اخیر کرباسچی مبنی بر جایگزینی عبدالله نوری بجای عارف در شورای سیاست‌گذاری و پارلمان اصلاحات، نظر شخصی ایشان بوده و در شورای عالی سیاست‌گذاری چنین چیزی مطرح نیست.

جایگزینی نوری به جای عارف مطرح نیست

به گزارش گروه سیاسی ایانا؛‌ حجت‌الاسلام محسن رهامی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به اظهارات اخیر غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی مبنی بر جایگزینی عبدالله‌نوری به‌جای عارف در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفته است: این نظر شخصی خودشان بوده و در شورای عالی سیاست‌گذاری چنین چیزی مطرح نیست.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که اخیرا،‌ جمعی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب در نامه‌ای خطاب به سران اصلاحات ضمن انتقاد از عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری به‌ریاست محمدرضا عارف، بر ضرورت نقد و اصلاح  جریان اصلاح‌طلبی تأکید کردند.

دراین نامه ضمن انتقاد از عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری به‌ریاست محمدرضا عارف، بر ضرورت نقد و اصلاح  جریان اصلاح‌طلبی تأکید شد.

کرباسچی اخیراً گفته بود: عبدالله نوری شخصیتی قابل احترام، توانا در حل مسائل سیاسی، صالح و با سوابق مثبت است که می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی عارف باشد.

اما این اظهارات درحالی است که  رهامی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ دراین باره توضیح داده است: آقای عارف موقعیت خوبی دارد و آقای نوری هم انسان بزرگی از نظر سابقه است اما نباید اثبات یک نفر به نفی دیگری بیانجامد.

او با بیان‌اینکهتوانایی آقای نوری قطعی است اما نباید منجر به ضعیف شدن جایگاه عارف شود، افزود: نباید داشته‌هایمان را تضعیف کنیم و برای اثبات و تقویت عبدالله نوری نیز باید یک جایگاه برای وی تعریف کرد. متاسفانه احساس می‌شود دوستان مسئله‌شان شخصی است تا اینکه نظر اجماعی و جمعی بدهند.

رهامی با بیان اینکه عارف در بخشی از نظام و نهادهای اصلی مثل مجمع تشخیص مصلحت و شورای انقلاب فرهنگی حضور دارد، اگفت: حضور وی در مجلس به عنوان رئیس کمیسیون و رئیس فراکسیون مهم است. ما با دوستان صحبت کردیم به ایشان رای بدهند و رئیس کمیسیون آموزش شود . هرچه جایگاه عارف تقویت شود به تقویت جریان اصلاح‌طلبی منجر می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید