Iranian Agriculture News Agency

علاوه بر سازمان دامپزشکی، ستادهای استانی هم فعال می‌شوند

آنفولانزای مرغی زیر تیغ یک برنامه

نماینده تام‌الاختیار وزیر ازتشکیل ستاد مقابله با آنفولانزای حادپرندگان دراستان‌ها خبر داد

ایانا_ گروه اخبار و رویدادها|| آنفولانزای حاد پرندگان هر بار که شایع شده، صرف نظر از اینکه کجای دنیا بوده، خسارت‌های زیادی به بخش تامین گوشت سفید وارد کرده است. کشور ما هم هرچند به خودی خود نقطه صفر شیوع این بیماری مهلک و خسارت‌بار نبوده است اما به این دلیل که در مسیر عبور و مرور پرندگان مهاجر است، بالقوه در تیر رس چنین خطری است. آن‌طور که مرور تجربیات گذشته می‌گوید، سازمان دامپزشکی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی هر بار که احتمال شیوع چنین بیماری‌ای وجود داشته از منظر انجام وظیفه خود، هشدارهای سفت و سختی به مرغ‌داران داده است. حالا اما در کنار سازمان دامپزشکی و هشدارهای آشنایش، ستادهایی برای رتق و فتق این حوزه در استان‌ها تشکیل شده‌اند. نماینده تام الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در ستاد آنفولانزای حاد پرندگان کشور، در همینن راستا از تشکیل ستاد مقابله با آنفولانزای حاد پرندگان در استان‌ها با ریاست استانداران خبر داد.

آنفولانزای مرغی زیر تیغ یک برنامه

 خبرنگار ایانا از قزوین گزارش داده که اکبر قانعی با اعلام این خبر، گفته است: روند آنفولانزای حاد پرندگان طی سال 94 تا 96 در کشور رو به گسترش بوده است.

به گفته قانعی، سال گذشته ۱۲ استان در سطح کشور درگیر آنفولانزای مرغی بودند که برای کنترل و پیشگیری از این بیماری هماهنگی بین همه دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

او بر این موضوع هم تاکید کرده که برای مدیریت بهتر این موضوع، ستاد مقابله با آنفولانزای حاد پرندگان در استان‌ها با ریاست استانداران تشکیل خواهد شد.

 

پیوست: سازمان دامپزشکی برای اقدامات پیشگیرانه و کاهش خسارات هر بار به مرغداران و واحدهای پرورش طیور قبل از واقعه، هشدار می‌دهد.

 

940220

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید