Iranian Agriculture News Agency

مرتضی آتش زمزم در گفت وگو با ایانا مطرح کرد:

«سیمین»روایت‌ خشکی زاینده‌رود و زندگی کشاورزان

مرتضی آتش زمزم می گوید فیلم جدیدش در اصفهان ساخته خواهد شد و به تبعات خشکسالی زاینده رود بر زندگی مردم این شهر و بویژه کشاورزان می پردازد.

«سیمین»روایت‌ خشکی زاینده‌رود و زندگی کشاورزان

این نویسنده و کارگردان در گفت وگو با ایانا خبر داد:فیلم سومم «سیمین» نام دارد که یک درام اجتماعی است و به خشکسالی در اصفهان می پردازد. زاینده‌رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از ارتفاعات چلگرد در چهار محال و بختیاری و نیز کوه های فریدونشهر در غرب استان سرچشمه گرفته و به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد. این رودخانه در بخشهایی همچون آب آشامیدنی،کشاورزی، صنعت و محیط زیست مصرف می شود. بر همین اساس می توان به اهمیت آن پی برد. خصوصا اینکه سهم حقابه کشاورزان اصفهان از زاینده رود قابل توجه است و نمی توان از اهمیت آن غافل بود. «سیمین» در این بستر و در دل یک روایت استعاری به طرح داستانی می پردازد.

کارگردان فیلمهای «مرگ سپید» و «مالیخولیا» افزود:«سیمین» به تازگی پروانه ساخت دریافت کرده است و این روزها مشغول انتخاب بازیگران و لوکیشنها هستیم تا بزودی فیلمبرداری را با مدیریت محمد فضیله آغاز کنیم. بخش عمده ای از فیلم در کنار زاینده رود و تالاب گاوخونی فیلمبرداری خواهد شد و فیلم متعلق به ژانر کودک است.

یادآور می شود؛آتش زمزم تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم را به عهده دارد و  فیلمنامه آن کار مشترک کریم روناسیان و خزر مهرانفر است. قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده رود و روند خشک شدن آن می پرداخت و سال 93 در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

فیلم دو بازیگر اصلی دارد که از میان چهره های شناخته شده انتخاب خواهند شد و بقیه بازیگران فیلم از هنرمندان بومی و کودکان خواهند بود.

زاینده رود

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید