Iranian Agriculture News Agency

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

مطالبات دامداران با جدیت دنبال شد

با توجه به درخواست دامداران و پیگیری‌‌های انجام شده توسط این سازمان و دستور وزیر جهاد کشاورزی از تاریخ 6 تیر ماه صادرات انواع یونجه، کاه و کلش، ذرت دامی، جو، گندم دامی، انواع سبوس، کنجاله، سویا، انواع تفاله، چاودار و سورگوم ممنوع اعلام شده است.

مطالبات دامداران با جدیت دنبال شد

به گزارش ایانا، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داده است، هدایت‌‌اله رحیمی مدیر توسعه بازرگانی این سازمان، ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر قیمت مصوب شیر1440 تومان و قیمت خریداری شده توسط کارخانجات استان فارس 1350 تومان است و با توجه به افزایش هزینه های تولید، پیگیری هایی به منظور اصلاح قیمت شیر در سطح ملی از سوی سازمان جهاد کشاورزی فارس و سایر ارگان‌های مرتبط صورت گرفته است که منجر شد در اولین جلسه ستاد تنظیم بازارکشور تشکیل شده بعد از ماه مبارک رمضان اصلاح قیمت شیر مطرح شود و در هفته آتی نتیجه آن اعلام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر جهت کمک به دامداران، خرید حمایتی شیر با قیمت 1440 تومان در سطح استان در حال انجام است و شیرهای با کیفیت مناسب توسط تعاون روستایی خریداری می‌‌شود و با توجه به قرارداد منعقده با کارخانجات شیر استان به شیر خشک تبدیل می‌شوند .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کمبود نهاده‌‌های دامی استان از مشکلات مطرح شده توسط دامداران بود که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و مصوبات هیئت وزیران تمام نهاده های دامی با ارز دولتی تهیه، با قیمت مصوب و با کمترین افزایش قیمت نسبت به سال گذشته از هفته آینده در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.

او افزود: با توجه به این که ارزهای تخصیص داده شده، برای قیمت نهاده‌های دامی، ارز دولتی است، سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت کامل و مستمر خود را در فروش‌های وارداتی به دامداران دارد.

رحیمی در ادامه اظهار داشت: بر اساس مصوبه جدید دولت، با استمهال باز پرداخت وام کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی، گرما زدگی و دامداران به مدت دو سال موافقت شد و بر اساس این مصوبه سود وام های کشاورزان خسارت دیده در کشور توسط بانک ها برآورد و به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود تا سود بانک‌ها توسط این سازمان پرداخت شود.

او در ادامه به اقدامات صورت گرفته در رفع مشکلات مالی و سرمایه در گردش واحدهای دامداری اشاره کرد و گفت:  معرفی آنها جهت اخذ وام های اشتغال زایی به کارگروه تسهیلات استان و پیگیری ادامه فرآیند و اخذ وام با بهره تک رقمی  به دامداری انجام شده است.

رحیمی در پایان گفت: با توجه به اهمیت تولیدات دامی در اقتصاد استان، مسائل و مشکلات تولیدکنندگان این بخش در جلسات شورای کشاورزی، ستاد تنظیم بازار و جلسات بحران استان به صورت مداوم مطرح و پیگیری می‌شود، که از جمله می‌توان به پیگیری رفع مشکل قطعی برق واحدهای مرغداری و دامداری، از ادارات مربوطه در سطح اشاره کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید