Iranian Agriculture News Agency

احمد مسجدجامعی:

طرح‌های توسعه ما «کلنگی» است

احمد مسجدجامعی در نشست تخصصی «گردشگری در آینه ری» طرح‌های توسعه‌ای اجرا شده را «کلنگی» خواند.

طرح‌های توسعه ما «کلنگی» است

به گزارش گروه اجتماعی ایانا، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در نشست تخصصی «گردشگری در آینه ری» با انتقاد از طرح‌های توسعه‌ای که تاکنون اجرا شده است، گفت: «آنچه به ری ضربه زده، همین طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌محور بوده است؛ پس همیشه پول و برنامه آنچه را که شما در ذهن دارید، متبادر نمی‌کند. به عنوان مثال می‌دانید در همین طرح توسعه حرم چه خانه‌هایی تاریخی خراب شد؟ حتی تکیه نفرآباد که از سال 1060 مجلس عزاداری امام حسین در آن برپا می‌شد نیز در معرض خطر بود.»

فرماندار ری پیش‌تر خواستار تفویض اختیارات بیش‌تر به شهردار ری بود اما مسجدجامعی با این پیشنهاد مخالفت کرد و گفت: «ببینید با همین اختیارت موجود، چقدر اینجا را تخریب کرده‌اند. باید کسی در ری کار کند که اهل نظریه و علم باشد، و جرات و جسارت داشته باشد. من در ری‌گردی می‌پرسیدم مسئول فلان جا کجاست؟ هیچ کس پاسخگو نبود. نمی‌شود نظام اجرایی کشور را در این شرایط بحرانی تغییر داد.»

این عضو کمیسیون فرهنگی گفت: «باید راهکار‌هایی برای حفظ و صیانت از داشته‌هایمان تدوین و به جای اینکه مدام یک سری امور را اجرایی کنیم، اصل را بر انجام ندادن یک سری از کارها بگذاریم. یزد ثبت جهانی شد چون خیلی کارها را نکرد و به حرف مهندسان عمل نکرد، اما ری با پول و برنامه‌های توسعه‌ای خراب شد».

وی همچنین افزود: « یک قسمت در مسجد جامع تهران مربوط به زمان حکومت آل بویه، یک قسمت صفویه و یک قسمت قاجاریه است؛ در طول تاریخ هر حکومت نیامده آثار قبلی را تخریب کند بلکه آمده چیزی به آن افزوده اما رسالت ما کلنگی بوده است، یعنی کلنگ به دست می‌گیریم و تخریب می‌کنیم. در حالی که تمدن ما تمدن  تخریبی نبوده و همواره چیزی به قبلی ها افزوده شده است. بنابراین بیایم به جای تخریب سعی کنیم چیزی به داشته هایمان بیافزایم. به عنوان مثال در موضوع همین کارخانه سیمان ما گفتیم اینجا موزه صنعت شود، این یک راه برای حفظ سرمایه‌هایمان است.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید