Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال کشور:

اجرای آبیاری‌تحت‌فشار در227 هزار هکتار از زمین‌های غرب‌ایران

ایانا-کشاورزی: این طرح ٢٢٧ هزار هکتاری با اعتباری معادل ٥ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی با تقاضای رییس جمهور و دستور مقام معظم رهبری تامین شده است.

اجرای آبیاری‌تحت‌فشار در227 هزار هکتار از زمین‌های غرب‌ایران

حدود ٢٢٧ هزار هکتار از زمین‌های طرح آبیاری تحت فشار، از استان ایلام تا اردبیل و چند استان دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایانا، سیدرحیم سجادی مجری طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال کشور در جریان بازدید از اراضی طرح آبیاری تحت فشار در سر پل ذهاب کرمانشاه گفت: این طرح ٢٢٧ هزار هکتاری با اعتباری معادل ٥ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی با تقاضای رییس جمهور و دستور مقام معظم رهبری تامین شده است.

او گفت: برای اجرای این طرح با ٥٥٠ فرد حقیقی و حقوقی ( پیمانکار، مشاور، تولید کننده و... ) قرارداد بسته شده است. و درصد پیشرفت فیزیکی کار حدود ٩٧ درصد و جذب اعتبار و پیشرفت مالی طرح ٦١درصد بوده است.

سجادی یادآوری کرد: با اجرا و تکمیل پروژه‌ها، کارگاه‌ها به تدریج جمع می‌شوند. بیش از هشت هزار نفر اشتغال به کار دارند که بیش از ٨٥ درصد آنها بومی منطقه هستند.

مجری طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال کشور با اشاره به اینکه پیشرفت کار خوب بوده، گفت: تا پایان شهریور تمام کارهای اجرایی تمام می‌شود و تا اسفندماه کل قراردادهای اجرایی خاتمه یافته و همه کارها تمام می‌شود تا آماده بهره‌برداری شود.

او در مورد صرفه‌جویی در وقت و زمان‌بندی و سرعت کار گفت: ما برای صرفه در زمان بهبود کار و  به خصوص صرفه‌جویی ارزی شبکه‌های اصلی و فرعی را هم زمان با هم شروع کردیم. به همین دلیل ٩٥ درصد خریدهای مورد نیاز برای اجرای طرح حدود یک ‌سال پیش انجام شده است.

سجادی اضافه کرد: با اتمام این طرح حدود ٤.٢ میلیون تن افزایش تولید محصولات کشاورزی در این استان‌های اجرای طرح خواهیم داشت.

مجری طرح آبیاری تحت فشار، توضیح داد: بیش از ١٥ تا ١٦ هزار هکتار از راه‌اندازی و نصب سیستم‌های آبیاری توسط گروه تخصصی سماوات قرارگاه خاتم انجام داده و بقیه توسط پیمانکاران دیگر انجام شده است.

او اضافه کرد: در مورد مین روبی و پاکسازی منطقه با کمک شرکت‌های متخصص، ارتش و قرارگاه خاتم انجام شده است.

سجادی گفت: اگر زلزله آبان ماه سال گذشته رخ نداده بود در حال حاضر طرح پایان یافته بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید