Iranian Agriculture News Agency

هواشناسی هشدار داد:

توفان شن در منطقه زابل

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: پیش بینی می‌شود طی دو تا سه روز آینده توفان شن در منطقه زابل رخ دهد بنابراین رانندگانی که قصد عبور از معابر این مناطق را دارند مراقب باشند.

توفان شن در منطقه زابل

به گزارش ایانا  او گفت: در دو تا سه روز آینده در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه های جنوب البرز در استان های سمنان و قم در برخی از ساعات پدیده گرد و خاک رخ خواهد داد که در منطقه زابل در برخی از ساعات توفان شن و گرد و خاک پیش بینی شده است.

حقیقت به ایرانا اظهارداشت: فردا در برخی از مناطق بوشهر ، ایلام ، کرمانشاه ، کردستان و آذربایجان شرقی وزش باد و گرد و غبار رقیق رخ خواهد داد.
حقیقت ادامه داد: فردا و پس فردا دربرخی از ساعات به ویژه در بعدازظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

توصیه های هواشناسی 
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به روند افزایش دما مرغداری ها و گلخانه داران مراقب سیستم تهویه این مکان ها باشند ، همچنین کشاورزان مناطق شمالی کشور توجه داشته باشند که شرایط برای مبارزه با آفت بلاست برنج و کرم ساقه خوار در شالیزارها فراهم است و در صورت نیاز اقدام به سمپاشی کنند.

 وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور
حقیقت افزود: کمینه دمای امروز صبح تهران 26 بود و بیشینه دمای پایتخت دیروز به 39 رسید که امروز نیز در همین حدود باقی خواهد ماند.
او گفت: دیروز استان خوزستان گرمترین و شهرهای شوش، شوشتر، اهواز و گتوند با بیشینه دمای 52 درجه گرمترین و امروز صبح ورزقان با 9 درجه خنک ترین نقاط کشور بودند ؛ در واقع اختلاف بین بیشینه و کمینه دما در کشور 43 درجه بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید