Iranian Agriculture News Agency

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم:

بازنگری طرح هادی دشت‌بال، سرباز و شهید منطقه دناکوه

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمیرم، گفت: طرح هادی روستای دشت‌بال، سرباز و شهید در منطقه دناکوه به منظور رفع نقایص طرح، در دست بازنگری است.

بازنگری طرح هادی دشت‌بال، سرباز و شهید منطقه دناکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در سمیرم، روح‌اله افشاریان در نشست بررسی وضعیت دناکوه با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های هادی روستایی در مناطق مختلف سمیرم و تأثیر قاطع آن بر مبلمان منطقه‌ای‌، اظهار کرد: برای 39 روستای شهرستان سمیرم طرح هادی قابل اجرا وجود دارد که از این تعداد 35 روستا در منطقه دناکوه قرار دارد.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمیرم، افزود: از مجموع روستاهای دارای طرح هادی قابل بررسی، طرح هادی تعداد سه روستای دشت‌بال، شهید و سرباز در دست بازنگری است.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح هادی 50 درصد روستاهای بخش دناکوه توسط اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمیرم اقدام می‌شود، اذعان داشت: در حال حاضر میانگین 26 روستای دارای نقشه طرح هادی از میانگین دیگر نقاط شهرستان بالاتر است.

افشاریان از لزوم تأمین اعتباری بالغ بر 20 میلیون تومان برای اجرا طرح هادی روستای سرباز سخن گفت و افزود: روستای سرباز در بالادست روستای دشت‌بال قرار دارد و این موقعیت زمینی نقشی موثر در احتمال رانش زمین سرباز دارد.

او یکی از بزرگترین وظایف مسئولان شهرستان سمیرم را مطالعه دقیق زمین‌شناسی روستای دشت‌بال دانست و با تأکید بر اینکه این موضوع در شورای بازنگری هم مطرح شده است، اضافه کرد: توجه به توسعه روستاها بر این نکته تصریح دارد که توسعه به کدام سمت باشد که با کمترین خطر رانش مواجه شود.

این مسئول از رکود طرح هادی روستای دشت‌بال سخن گفت و با اشاره به اینکه در  کمیته فنی هم به علت عدم اعتبار سرفصلی برای این روستا لحاظ نشده است، متذکر شد: در این رابطه با بخشدار بخش دناکوه به منظور تأمین اعتبار از محل دهیاری رایزنی شده است.

او به سال 96 به عنوان زمان لحاظ شدن یک و نیم میلیارد اعتبار برای بخش دناکوه اشاره کرد و گفت: از این میزان فقط یک میلیاد تخصیص یافته است.

روح‌اله افشاریان رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمیرم لحاظ شدن 400 میلیون تومان اعتبار برای قیر رایگان را اعتبار خوبی برای منطقه دناکوه توصیف کرد و خاطر نشان کرد: از سه میلیارد اعتباری که برای اجرای پروژه‌های عمرانی لحاظ شده بیشترین میزان در بخش دناکوه قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید