Iranian Agriculture News Agency

عضو فراکسیون ورزش در گفت‌و‌گو با ایانا:

ورود زنان به ورزشگاه‌ها دغدغه مجلس نیست

برای خوشی چهار تا زن قانون‌گذاری نمی‌کنیم

ورود زنان به ورزشگاه‌ها مدتی است که به یک مطالبه عمومی بدل شده است و مجلسی‌ها و دولتی‌ها را به موضع‌گیری واداشته است. اما عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی معتقد است : «مجلس برای چهارتا زن قانون نمی‌گذارد».

ورود زنان به ورزشگاه‌ها دغدغه مجلس نیست

همزمان با برگزاری دیدرهای دو تیم پرسپولیس و استقلال در قالب سوپرجام که 29 تیرماه برگزار می‌شود، محمد عزیزی، عضو فراکسیون ورزش، در گفت‌و‌گو با گروه اجتماعی ایانا نظر خود را در مورد امکان حضور زنان در استادیوم آزادی برای تماشای این بازی اینگونه اعلام کرد: «مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها ربطی به فراکسیون ورزش ندارد. ما نمی‌توانیم برای اینکه چهار تا زن می‌خواهند به استادیوم بروند، قانون بگذاریم. وزارتخانه ورزش و جوانان باید به این موضوع رسیدگی و اعلام کند که چرا زنان می‌توانند والیبال را نگاه کنند اما حق ورود به ورزشگاه‌های فوتبال را ندارند.»

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ورود زنان به ورزشگاه‌ها دغدغه فراکسیون ورزش نیست، گفت: «فکر نمی‌کنم این مسئله یک مطالبه اجتماعی باشد و ما هم جلسه و رایزنی در این مورد با فراکسیون زنان نداشته‌ایم و در برنامه‌هایمان نیز نیست.»

زنان برای نخستین‌بار _‌پس از پیروزی انقلاب_ برای تماشای بازی‌های ایران و اسپانیا و ایران و پرتغال از صفحه نمایش ورزشگاه آزادی، وارد این استادیوم شدند. فرید موسوی و پروانه سلحشوری و فاطمه ذوالقدر و طیبه سیاوشی، نمایندگان مجلس، نیز در استادیوم حاضر شدند و عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و اظهار امیدواری کردند که این حضور ادامه پیدا کند.

عزیزی اما از حضور همکارانش در استادیوم آزادی که یکی از آن‌ها یعنی فرید موسوی عضو فراکسیون ورزش بوده است، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «من اطلاعی ندارم و عکسی هم ندیدم و نمی‌دانم آن‌ها تحت چه عنوانی به ورزشگاه رفته‌اند.»

اگرچه طبق تاکید چندباره این عضو فراکسیون ورزش، حضور زنان به استادیوم‌ها دغدغه مجلسی‌ها نیست اما محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون ورزش، پیش‌تر  نسبت به بازداشت تعدادی از زنان در حاشیه بازی پرسپولیس و استقلال انتقاد و تاکید کرده بود که «ورود خانم‌ها به ورزشگاه هیچگونه منع شرعی و قانونی ندارد و مسئولان باید سریع‌تر بستر لازم را ایجاد کنند.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید