Iranian Agriculture News Agency

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

بدون برنامه بخش کشاورزی اداره نمی‌شود/ مدیران ستادی دو هفته فرصت ارائه برنامه دارند

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این نکته که کشاورزی این استان را بدون برنامه و کار کارشناسی نمی‌توان اداره کرد، گفت: همه معاونان و مدیران ستادی در بخش‌ها و زیربخش‌های مختلف تا ۲ هفته آینده، برنامه‌های کاری و اجرایی خود را اعلام کنند.

بدون برنامه بخش کشاورزی اداره نمی‌شود/ مدیران ستادی دو هفته فرصت ارائه برنامه دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در یاسوج، الیاس تاج‌الدینی در نخستین جلسه شورای اداری به ریاست او تلاش کرد تا معاونان و مدیران خود را با سیاست‌ها و اولویت‌های کاری‌اش آشنا و همراه کند.

رئیس جدید جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای تحول در بخش کشاورزی و عبور از شرایط سخت فعلی نیازمند وحدت و همدلی در بین همه کارکنان و مدیران مرتبط هستیم، افزود: مدیرانی که به هر دلیلی نمی‌توانند با سیاست‌ها و اقتضائات فعلی بخش کشاورزی کنار بیایند و شبانه‌روزی کار کنند، خودشان کنار بروند تا فرصت خدمت بهتر و بیشتر به مردم از دست نرود.

او ادامه داد: برای خدمت به کشاورزی این استان باید برنامه داشت و مدیری که برنامه و چارچوب اجرایی و زمان‌بندی ندارد نمی‌تواند خدمتی به کشاورزان در شرایط نامطلوب فعلی داشته باشد.

تاج‌الدینی اضافه کرد: بر همین اساس تا ۲ هفته آینده برنامه‌های کاری و اجرایی متناسب با وضعیت کنونی کشاورزی این استان را از همه معاونان و مدیرانم می‌خواهم و در این زمینه نیز بسیار جدی هستم.

بررسی عملکرد مدیران

به گفته این مقام مسئول در استان، باید تصمیم‌سازی‌ها در سطوح کارشناسی به صورت پخته و جدی انجام و در سطح شوراهای ستادی تصمیم‌گیری شود تا بتوانیم تصمیمات و اقداماتی انجام دهیم که هم قابل اجرا باشند و هم به درد کشاورزان و تولیدکنندگان بخش بخورد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای نهادینه کردن این چرخه علمی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به احیای کارگروه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف نیاز هست که باید در هفته جاری همه کارگروه‌های مربتط با حوزه کاری هر معاونت و مدیریت احصا و سازوکارهای احیا و فعالیت مؤثر آنان فراهم شود.

او راه‌اندازی ستادهای برداشت، تأمین نهاده‌های بخش کشاورزی، ستاد خشکسالی، کارگروه صادرات محصولات کشاورزی، ستاد توسعه گلخانه‌ها و چندین کارگروه دیگر را از جمله کارگروه‌هایی دانست که با تشکیل جلسات به شکل منظم و مؤثر، به فرایند تصمیم‌سازی کارشناسی کمک خواهند کرد.

نظم و حضور به موقع در جلسات و محل کار برایم مهم هستند

تاج‌الدینی نظم و انضباط مدیریتی را در کنار تعهد و تخصص یک شاخص مهم برای یک مدیر موفق دانست و گفت: برای من نظم و حضور به موقع و همراه با تسلط و آمادگی در جلسات بسیار مهم است چرا که قرار نیست در جلسات فقط ساعتی وقت خود و مردم را بگیریم و با گوشی‌ها سرگرم باشیم و در نهایت نیز خروجی نداشته باشیم. ازطرفی حضور در محل کار و پاسخگویی به ارباب رجوع و کم‌کاری در این زمینه قابل اغماض نیست و حوزه اداری سازمان موظف است به این وضعیت نیز سامان دهد و اقدامات نظارتی را با جدیت انجام دهد.

او توضیح داد: شاید این موارد در نگاه اول ورود به جزئیات باشد اما واقعیت این است که نظم و تعهد در کار، ریشه و اساس حرکت به جلو و موفقیت است و انتظار من این است که مدیران خودشان با رعایت این نکات، جایگاه برجسته سازمان جهاد کشاورزی را حفظ کنند.

رئیس جدید جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مدیری که کارهای مهمتر از حضور به موقع در جلساتی که برای مردم و بهره‌برداران بخش تشکیل می‌شود، دارد در وسط جلسه و برای رفع تکلیف نیازی به حضور وی نیست؛ از طرفی نیز حضور شخص مدیر در جلساتی که برای تصمیم‌گیری برگزار می‌شوند، الزامی است البته حضور کارشناس در کنار مدیر در اینگونه جلسات و همچنین جلسات در سطح کارشناسی نیز ضروری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید