Iranian Agriculture News Agency

انتصاب رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری «نشان شیرازه»

انتصاب رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری «نشان شیرازه»
با حکم معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه «نشان شیرازه» منصوب شدند.
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حکم محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد مجتبی حسینی به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه «نشان شیرازه»  منصوب شد.
بر اساس احکام صادر شده، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری، نیکنام حسینی‌پور، افشین داورپناه، فرزاد ادیبی، علیرضا اسماعیلی، علی ثابت و احمد مسجد جامعی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه «نشان شیرازه» انتخاب شدند.
در متن حکم رئیس شواری سیاست‌گذاری این رویداد فرهنگی آمده است: «نظر به تخصص، دانش و شایستگی‌های جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «رییس شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه نشان شیرازه» که توسط خانه کتاب برگزار می‌شود، منصوب می‌شوید. 
ابعاد ظاهری و زیبا شناختی کتاب، یقینا یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مولفه‌های کتاب به شمار می‌آید  که ایرانیان از دیرباز در آن صاحب اندیشه و سبک بوده‌اند، اما به نظر می‌رسد در بازار انبوه تولید کتاب در ایران، دیگر کمتر چنین جنبه‌های مهمی، به دقت و شایستگی مورد توجه اصحاب نشر قرار می‌گیرد. 
امید است با توجه به اهتمام، دانش و علاقه جنابعالی در این زمینه، با سیاست‌گذاری‌های مفید و کارآمد در «جایزه نشان شیرازه» به ارتقای سطح کمی و کیفی ظاهری و زیبا شناختی کتاب کمک شود.»
همچنین در متن حکم اعضای شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه «نشان شیرازه» آمده است:
«توجه به ابعاد ظاهری آثار تولید شده در حوزه مکتوب از دیر باز  مورد توجه ایرانیان خوش ذوق بوده است و هر کوششی با هدف ارتقاء کیفی وضعیت کتاب، کتابخوانی و نشر کشور، گامی است موثر در مسیر رشد آگاهی جامعه ایرانی و قدمی است به سمت کیفیت بخشی به زندگی و تعالی معنوی. 
در راستای چنین هدفی و نظر به تجربه و دانش جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه «نشان شیرازه» منصوب می‌شوید. 
امید است به پشتوانه دانش و دقت نظر شما، دو سالانه نشان شیرازه  این بار سودمند‌تر به بار بنشیند و مجموعه نشر، فرهیختگان و علاقمندان به کتاب از آن بهره مند شوند.»
«نشان شیرازه» جایزه‌ای است که هر سال به «شکل» (فیزیک) کتاب‌های منتشر شده و پدیدآورندگان هنری آن (تیم هنری) بر مبنای ارزش‌های توأم «زیبایی» و «عملکرد» اهدا می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید