Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا مطرح شد:

فارس، بزرگترین ناوگان برداشت غلات کشور را دارد

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان، بزرگ‌ترین ناوگان برداشت غلات کشور را داراست.

فارس، بزرگترین ناوگان برداشت غلات کشور را دارد

علیرضا پرویزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در شیراز  افزود: فارس  با بیش از 4 هزار کمباین در برداشت مزارع غلات، کلزا و برنج  در 27 استان کشور مشارکت داشته که بر اساس آخرین آمار تعداد 15 هزار نفر مستقیم و 50 هزار نفر غیرمستقیم در حرفه کمباین‌داری فعالیت دارند.

پرویزی خاطرنشان کرد: به‌منظور کاهش تلفات برداشت و نظارت بر کمباین‌های اعزامی قبل از شروع برداشت با هماهنگی ستاد برداشت کشور، تعاونی کمباین داران و سازمان جهاد کشاورزی فارس هرساله در ماه‌های بهمن و اسفند برنامه‌ریزی جهت آماده‌سازی کمباین توسط کمباین‌داران صورت می‌گیرد.

پرویزی افزود: در همین راستا کمباین‌ها قبل از برداشت، پس از بازدید فنی و دریافت کارت معاینه فنی، بر اساس برنامه‌ریزی ستاد برداشت کشور به مناطق مختلف اعزام می‌شود.

او با بیان اینکه نظارت بر برداشت و کارکرد مناسب کمباین‌ها نقش مؤثری در کاهش تلفات محصول در فارس داشته است، افزود: هرساله با شروع فصل برداشت از مناطق جنوبی استان نظارت بر امر برداشت، معاینه فنی کمباین‌ها در مزرعه، انجام امور جابجایی کمباین‌ها توسط کارشناسان مکانیزاسیون ستاد و شهرستان‌ها صورت می‌پذیرد.

پرویزی تصریح کرد: در دولت و تدبیر و امید و از سال 92 تا 97،  با تزریق تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون ناوگان کمباین فارس نوسازی و تجهیز و اکنون تعداد مناسبی کمباین‌های پیشرفته در  برداشت مزارع غلات مخصوصاً کمباین‌های مجهز به هد برداشت در سطح کشور فعالیت می‌کنند که با توجه به سیاست وزارت متبوع در توسعه کشت کلزا، ناوگان برداشت استان، با نوسازی و تجهیز کمباین‌های خود نقش مؤثری در برداشت مناسب و به‌موقع مزارع کلزا  داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید