Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

توزیع پنج هزار تن علوفه در سیستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: براثرخشکسالی شدید در شمال استان تاکنون پنج هزار تن علوفه بین دامداران منطقه سیستان توزیع‌شده است.

توزیع پنج هزار تن علوفه در سیستان

به گزارش خبرنگار ایانا در  زاهدان، مجتبی پیری در نشست بررسی مسائل، مشکلات و برنامه‌های توسعه سیستان که در محل تالار اجتماعات دانشگاه زابل برگزار شد، گفت:در شرایط نرمال یک‌میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی این منطقه به ارزش بیش از 2 هزار میلیارد تومان بوده است اما طی دهه اخیر سطح محصولات زراعی و باغی به کمتر از 50% کاهش‌یافته زیرا تأمین آب از رودخانه هیرمند بر اساس برنامه پروتکل تأمین نمی‌شود و فقط سیلاب‌های دریافتی از هیرمند که معمولاً در فروردین‌ماه صورت می‌گیرد، منشأ تأمین آب است که متأسفانه امسال این سیلاب‌ها به منطقه وارد نشده و موجب تشدید شرایط سخت و بحرانی ساکنان منطقه و به‌ویژه کشاورزان شده است.

پیری پرداخت به‌موقع اعتبارات برای رفع مشکلات وارده به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان را خواستار شد و  گفت: برآورد خسارات و راهکارهای مقابله با خشک‌سالی استان به مسئولان وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی اعلام‌شده است.

پیری افزود: تاکنون علاوه بر توزیع بیش از پنج هزار تن علوفه میان دامداران سیستان، برای تأمین آب دام‌های منطقه نیز طرح‌های کوچک تأمین آب اجرا و آب‌رسانی سیار با تانکر صورت گرفته است.

او افزود: طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت سیستان برای مدیریت صحیح مصرف و بهره‌برداری درست و هوشمندانه از آب در منطقه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: وزارت جهاد کشاورزی در حال تدوین الگوی کشت و نظام بهره‌برداری است که پس از اجرای کامل، طرح‌های کشاورزی بر اساس برنامه و باصرفه اقتصادی پیش برود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید