Iranian Agriculture News Agency

واکنش قاسمی به گزارش وزارت خارجه آمریکادرباره قاچاق انسان

اتهامات آمریکا مردود است

گزارش مغرضانه، جانبدارانه و سیاسی آمریکا را که با استفاده از منابع و اطلاعات نامعتبر اتهاماتی بی‌‌‌اساس و غیرواقعی در موضوع قاچاق انسان به کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران وارد شده را مردود می‌دانیم.

اتهامات آمریکا مردود است

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش سالیانه وزارت امور خارجه آمریکا با موضوع قاچاق انسان که در بخشی از آن اتهاماتی را متوجه کشورکرده است،گفت: این گزارش مغرضانه، جانبدارانه و سیاسی را که با استفاده از منابع و اطلاعات نامعتبر اتهاماتی بی‌‌‌اساس و غیرواقعی در موضوع قاچاق انسان به کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران وارد شده را مردود می‌دانیم.

به گزارش گروه سیاسی ایانا و به نقل از وزارت امور خارجه،‌ او اضافه کرد: اقدام‌های یکجانبه، از جمله رتبه‌بندی کشورها در موضوع جرایم سازمان‌‌‌یافته مانند قاچاق انسان و تهیه گزارش‌های یک‌سویه و مغرضانه علیه کشورهای مستقل نه تنها با مقررات و موازین حقوق بین‌الملل در تعارض است، بلکه تلاش‌ها و همکاری‌های بین‌‌المللی دولت‌ها را در مبارزه با این جرایم تضعیف می‌کند و از این جهت دولت آمریکا باید پاسخگوی اقدام‌های خود باشد.

به گفته قاسمی،‌دولت آمریکا تلاش دارد تا از طریق این اقدامات، افکارعمومی جهان را از سیاست‌‌‌های مداخله‌‌‌جویانه و بی‌‌‌ثبات‌‌‌کننده خود که به صورت جدی در سطح جهان به ویژه در غرب آسیا و آفریقا زمینه شکل‌‌‌گیری و گسترش شبکه‌های تبهکار سازمان‌یافته قاچاق انسان را فراهم کرده، منحرف کند.

او همچنین توضیح داد: سیاست‌های مداخله‌جویانه و بی‌ثبات‌کننده آمریکا در سطح جهان به ویژه در غرب آسیا و آفریقا زمینه شکل‌گیری و گسترش شبکه‌های تبهکار سازمان‌یافته قاچاق انسان را فراهم کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید