Iranian Agriculture News Agency

ارزیابی جمعیت سمیرم در بخش بیماری‌های غیر واگیر

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم، گفت: برنامه ارزیابی بیماری‌های غیر واگیر تا پایان امسال برای همه جمعیت شهرستان، اجرا می‌شود.

ارزیابی جمعیت سمیرم در بخش بیماری‌های غیر واگیر

به گزارش خبرنگار ایانا در سمیرم، الهام فاضلی، اظهار کرد: این مرکز از سال 1394 برنامه پایش و ارزیابی بیماری‌های غیر واگیر را در بین اقشار مختلف مردمی در دستور کار قرار داده است.

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم، افزود: برنامه ارزیابی بیماری‌های غیر واگیر در سال 96 حدود 60 درصد جمعیت را در برگرفت.

او با ابراز امیدواری از اینکه ادامه این برنامه امسال 40 درصد مابقی جمعیت شهرستان سمیرم را دربر گیرد، بیان کرد: تا کنون استقبال خانم‌ها از این برنامه بیشتر از آقایان بوده است.

فاضلی نقش ارزیابی بیماری‌های غیر واگیر را در شناخت، کنترل و پیشگیری از این دسته از بیماری‌ها مهم دانست و گفت: این برنامه از این‌رو اهمیت دارد که در شناسایی افراد در معرض خطر 10 سال آینده کمک می‌کند.

او از اجرای برنامه کنترل بیماری دیابت برای مبتلایان کنترل‌شده به این بیماری هر 6 ماه یک‌بار خبر داد و اضافه کرد: همچنین این برنامه برای افراد کنترل نشده نیز هر 3 ماه یک‌بار انجام می‌شود.

این کارشناس بابیان اینکه شبکه بهداشت و درمان سمیرم به دستگاه ایوانسی نیاز مبرم دارد و اکنون فقط از مزایای یک دستگاه ایوانسی برخوردار است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد افزودن یک الی دو دستگاه ایوانسی این لوازم درمانی این شبکه، نقشی مؤثر را در مسیر شناسایی بیماری دیابت ایفا کند.

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم، با تأکید بر لزوم همکاری مردم این شهرستان در برنامه ارزیابی بیماری‌های غیر واگیر، افزود: شناسایی افراد در معرض خطر در ده سال آینده، مهم‌ترین مزیت اجرای این برنامه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید