Iranian Agriculture News Agency

اسد چه امتیازی از روسیه میگیرد

ایجاد اختلاف بین ایران و روسیه، به نفع سوریه نیست؛ چرا که این کشور هم پیمانان زیادی در منطقه ندارد

اسد چه امتیازی از روسیه میگیرد

اندیشکده واشنگتن در تحلیلی به قلم عمر الرداد نوشت: به عقیده بسیاری از تحلیلگران، ایجاد اختلاف بین ایران و روسیه، به نفع سوریه نیست؛ چرا که این کشور هم پیمانان زیادی در منطقه ندارد؛ علاوه بر اینکه حضور نظامی روسیه در سوریه بدون وجود نیروهای زمینی تحت حمایت ایران ممکن نمی شود. با این حال، در سیاق اهداف روسیه در سوریه، توافق بین روسیه و اسرائیل نیز عجیب نیست، بویژه آنکه ایران خطری برای استراتژی روسیه در سوریه در دو سطح نظامی و سیاسی محسوب می شود،  ایران به دنبال راه حلی است تا بر نقش منطقه ای خود در چارچوب طرح ایدئولوژیک متمرکز باشد.

به گزارش ایانا، در ادامه این تحلیل آمده است:  انتظار نمی رود که روسیه به دنبال کنار زدن کامل ایران از سوریه باشد. به جای آن، روسیه فشارهای خود بر ایران را افزایش می دهد تا بتواند نفوذ آن در سوریه را به حداقل برساند. 

رئیس جمهور سوریه می داند برای روسیه مهم نیست که پس از مرحله انتقالی، شخص اسد رئیس جمهور بماند یا کس دیگری؛ درست برخلاف تهران که باقی ماندن اسد در قدرت را در نظر دارد.

در سایه آنچه گذشت، مسکو برای تحقق منافع خود در سوریه، ناچار است به اسد وعده دهد که در صورت موفقیت برای طرد ایران از سوریه، روسیه بقای نظام اسد در اینده را تضمین می کند. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید