Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا دو هفته پس از خبر تجاوز به دختران

متهم اصلی پرونده‌ی ایرانشهر دستگیر شد

بیش از دو هفته از خبر تجاوز به 40 دختر در ایرانشهر می گذرد. افکار عمومی تا حدی موضوع را فراموش کرده اما امینی فرد نماینده این شهر به ایانا خبر داده که یکی از متهمان اصلی این پرونده خود را به مراجع انتظامی و قضایی معرفی کرده است. با این حال از ایرانشهر خبر می‌رسد که موضع برای شهروندان از تب و تاب افتاده و مردم شهر دیگر پیگیر اخبار آن نیستند.

متهم اصلی پرونده‌ی ایرانشهر دستگیر شد

سارا زارع:از عید فطر و آن خطبه های جنجالی نماز نزدیک به 15 روز می گذرد. پس از انتشار خبر تجاوز به 41 دختر ایرانشهری افکار عمومی واکنش جدی به این ماجرا نشان داد. در فضای مجاز افراد زیادی حمایت خود را از دختران ایرانشهر اعلام کردند و مسئولان قول پیگیری فوری ماجرا را داده اند. اکنون پس از دو هفته از انتشار این خبر محمد نعیم امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایانا درباره روند پیگیری پرونده تجاوز به دختران ایرانشهری می‌گوید: مسئولان در حال پیگیری پرونده هستند. یکی از اعضای اصلی این باند خود را معرفی کرده و بازجویی از این متهم در حال انجام است.»

برخی افراد محلی به خبرنگار ایانا گفته‌اند که در شهر پیچیده افرادی در حال ساختن پرونده پزشکی برای متهم اصلی پرونده تجاوز هستند تا با اثبات شرایط روانی او، اختلالی در روند رسیدگی پرونده ایجاد کنندامینی فرد درباره این شنیده‌ها گفت: اطلاعات دقیقی از این ماجرا ندارم اما هر چیزی ممکن است. با این حال اگر چنین گمانه زنی هایی درست باشد مسئولان نباید اجازه چنین اقداماتی را بدهند و نباید بگذارند حق کسی در این پرونده ضایع شود.

او از عزم جدی مسئولان استانی برای پیگیری این پرونده خبر داده و گفت: دستگاه قضایی زمان مشخصی برای پیگیری و به سرانجام رساندن این پرونده دارد اما اگر ما احساس کنیم در روند پیگیری ها حقوق کسی در حال پایمال شدن است مستقیما به ماجرا ورود خواهیم کرد.

همزمان با گفته‌های نماینده ایرانشهر یکی از شهروندان آن منطقه درباره شرایط فعلی ایرانشهر به ایانا گفت: شرایط در شهر به حالت عادی برگشته، فضا التهاب اولیه را ندارد اما از طرفی با موضعگیریهای اخیر مردم کمی نگران هستند که شاید اختلالی در روند پرونده ایجاد شود.

این شهروند درباره دستگیری یکی از اعضای اصلی این باند  هم گفت: این فرد فرزند یکی از افراد متمول شهر است. گویا با رایزنی های صورت گرفته از طریق مقامات مذهبی به پلیس معرفی شده است.

این شهروند ایرانشهر که ارتباطی را با خانواده‌هاب آسیب دیده دارد، در پاسخ به اینکه آیا تیم های روانشناسی و گروه های سازمان بهزیستی به این خانواده ها مراجعه کرده‌اند گفت: تا آنجایی که من می دانم و در همه شهر هم در مورد آن بحث شده است، متاسفانه خانواده قربانیان تاکنون با روانشناسان و یا جامعه شناسان ارتباط برقرار نکرده اند و از هیچ نهادی به آنها مراجعه نکرده اند.

پدیدآورنده: ساار زارع

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید