Iranian Agriculture News Agency

«حجتی» به سوال درباره انحصار بازار دان مرغ پاسخ داد

صنعت مرغ‌داری ۲ و نیم میلیون تن گوشت تولید می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت نهاده های دامی و قیمت طیور مناسب است و بازار آن کم و بی‌التهاب است درباره ایجاد انحصار در بازار دان و مرغ توسط "م" گفت: کسی که عمده بازار در اختیارش است ممکن است اگر بخواهد و نظارتی بر آن نباشد، در بازار دخل و تصرف داشته باشد.

صنعت مرغ‌داری ۲ و نیم میلیون تن گوشت تولید می‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایانا، محمود حجتی در جلسه علنی امروز مجلس به سوال کریمی قدوسی نماینده  مشهد درباره ایجاد انحصار در بازار دان و مرغ توسط آقای "م" در زیر پا گذاشتن قانون انحصار پاسخ داد.

او در توضیح با بیان اینکه صنعت مرغداری صنعتی است که خدمت بزرگی به کشور ارائه می‌کند، گفت: صنعت مرغداری نزدیک به ۲ و نیم میلیون تن در بخش تولید گوشت سفید و نزدیک به ۹۰۰هزار تن تخم‌مرغ را روانه بازار تولید می‌کند. البته به دلایل خاص از نظر اقلیمی و سیاست‌های برنامه‌ای که داشته‌ایم اغلب نهاده‌های مورد نیاز این صنعت وارداتی است.

حجتی ادامه داد: با وجود همه محدودیت‌هایی در ارتباط با بازار ارز و تلاطم های ارزی دولت، ستاد اقتصادی دولت و رئیس جمهور حمایت‌های ویژه‌ای برای در اختیار گذاشتن ارز به این افراد را در نظر گرفته‌اند که ارز برای این افراد به قیمت ۳۸۰۰ و بدون تعلل داده می شود.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در ۷ الی ۸ ماه گذشته با افزایش قیمت روبرو بوده‌ایم، گفت: امروز دلار با قیمت ۳۸۰۰ تومان به واردکنندگان می‌دهیم که این میزان سال گذشته ۳۲۰۰ تومان بود. همچنین افزایش قیمت نیز در بازار جهانی در این عرصه داشتیم. ذرت را سال گذشته کمتر از ۲۰۰ دلار خریداری می‌کردیم اما در این روزها و ماه‌ها نرخ ذرت تا ۲۵۰ دلار نیز افزایش داشته است. هم اکنون نرخ ذرت به ۲۳۵ الی ۲۴۰ دلار می‌رسد بنابراین این افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی و در نهایت بر وضعیت واردات ما تأثیرگذار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید