Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح پنبه کشور خبر داد

کشت پنبه جایگزین برنج در استان گلستان

ایانا-کشاورزی: در افق 1404 حدود 35 درصد کشت پنبه در استان گلستان صورت خواهد گرفت و سطح کشت این محصول افزایش 3.5 برابری خواهد داشت. قصد داریم در راستای سیاست‌های بهره‌وری آب‌، کشت پنبه را جایگزین زارعت شالی در استان گلستان قرار دهیم.

کشت پنبه جایگزین برنج در استان گلستان

مجری طرح پنبه  از  تغییر سیاست‌های الگویی کشت پنبه در کشور خبر داد.

ابراهیم هزارجریبی در مورد وضعیت کشت پنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایانا گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی نیاز پنبه کشور در افق  1404 در داخل کشور تامین خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر 75 هزار هکتار زمین زیر‌کشت پنبه است‌، افزود: مصرف سالانه کشور در حدود 120 هزار تن است که تقریباً نیمی از آن در داخل تأمین می‌شود.

هزارجریبی با تاکید به اینکه با توجه به محدودیت‌های آبی به وجود آمده سیاست‌های الگویی کشت پنبه تغییر کرده است‌، گفت: پنبه زراعتی است که الگوی کشت آن برای مناطق گرم و معتدل شمال کشور مناسب است.

 مجری طرح پنبه معاونت امور زراعت با بیان اینکه در افق 1404 حدود 35 درصد کشت پنبه در استان گلستان صورت خواهد گرفت و سطح کشت این محصول افزایش 3.5 برابری خواهد داشت، گفت: قصد داریم در راستای سیاست‌های بهره‌وری آب‌، کشت پنبه را جایگزین زارعت شالی در استان گلستان قرار دهیم.

او ادامه داد: افزایش سطح کشت پنبه در استان های گلستان و اردبیل صورت خواهد پذیرفت. همچنین در برخی استان‌ها نیز مانند خراسان رضوی قصد افزایش سطح زیر کشت پنبه را نداریم، البته در استان‌های اصفهان و یزد نیز کاهش میزان کشت پنبه برنامه‌ریزی شده است.

او گفت: سیاست‌های کلی وزارت جهادکشاورزی‌، افزایش سطح کشت در استان‌های آبی کشور است تا در راستای تولید پنبه به خوداتکایی برسیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید