Iranian Agriculture News Agency

سربازان مهمان «به اضافه مستند» شدند

سربازان مهمان «به اضافه مستند» شدند

شصت و نهمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «سربازخانه» ساخته هادی معصوم‌دوست به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر مهدی اسماعیل‌تبار، روان‌شناس فرهنگی و هادی معصوم‌دوست، کارگردان مستند «سربازخانه» مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع مقطع سربازی در بین جوانان،‌ چالش‌ها و راهبردهای نظام وظیفه گفتگو خواهند کرد. علاوه براین، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. 

مستند «سربازخانه» روایتی جذاب و دیدنی از یکی از حساس‌ترین مقاطع زندگی پسران جوان یعنی دوره سربازی است. این مستند تلاش کرده است تا به طور خاص، عمده اتفاقات 2 ماهه دوره آموزشی سربازی را به تصویر بکشد. شخصیت‌های اصلی این مستند، سربازان جوانی هستند که هر کدام با هدفی متفاوت پا در این مقطع زندگی گذاشته و تلاش می‌کنند تا با پایان یافتن آن به سراغ تحقق آرزوهایشان بروند. صحبت‌های این سربازان در برابر دوربین کاملا خالصانه و عمدتا همراه با چاشنی طنز است. هر کدام از هدف خود برای سربازی آمدن می‌گویند و در ادامه آرزوهایشان را بیان می‌کنند.

هادی معصوم‌دوست، کارگردان این مستند که خود نیز دوره سربازی را قبلا گذرانده است، برای دومین بار وارد یک پادگان آموزشی شده و در کنار سربازان، زندگی 2 ماهه‌ای را آغاز می‌کند. دوربین او، لحظات خاص زندگی افراد مختلف در دوران آموزشی سربازی را به تصویر کشیده و برشی متفاوت از این مقطع ارائه می‌دهد. مستند «سربازخانه» در جشنواره حقیقت سال گذشته حضور داشت و در این جشنواره به نمایش درآمد که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد. اکنون نیز این مستند برای اولین بار در شبکه مستند سیما و برنامه «به اضافه مستند» رونمایی خواهد شد.

«برنامه به اضافه مستند» با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 12 تیر ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 13 تیر ماه ساعت 9 و جمعه 15 تیر ماه ساعت 13:30 است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید