Iranian Agriculture News Agency

معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد:

بروز 82درصد مرگ‌ها بر اثر بیماری‌های قلبی و تنفسی، سرطان و دیابت

معاون پرستاری وزارت بهداشت معتقد است که با تغییر سبک زندگی و سبک تغذیه‌ای می‌شود تعداد قابل توجهی از مرگ‌ها را کاهش داد و یا بیماری‌های غیرواگیردار را کنترل کرد.

بروز 82درصد مرگ‌ها بر اثر بیماری‌های قلبی و تنفسی، سرطان و دیابت

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، حضرتی  با بیان اینکه 82 درصد مرگ و میرها ناشی از بیمارهای غیر واگیر مانند بیماری های قلبی - عروقی، سرطان، دیابت و تنفسی هستند، گفت: در صورت اصلاح سبک زندگی می توان به میزان قابل توجهی آمار بیماری های غیر واگیر را کاهش داد. 

او در دومین نشست کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمارهای غیر واگیر، گفت: پیش نویس آموزش بیمار و خانواده و پیش نویس دستورالعمل پرستار تخصصی تدوین شده و جهت بیان نقطه نظرات به وزیربهداشت و معاونت های این وزارتخانه ارسال شده است.
 
حضرتی همچنین به تدوین برنامه خودمراقبتی اشاره کرد و گفت: در این خصوص تفاهم نامه ای با معاونت اجتماعی منعقد شده که به صورت هفتگی یک برنامه خودمراقبتی با حضور یکی از پرستارن از یکی از شبکه های پربیننده داشته باشیم و در واقع به این ترتیب آموزش در جامعه را شروع کنیم.
 
وی همچنین برنامه آموزش سبک زندگی سالم توسط پرستاران با تاکید بر پرستار مدرسه و اجرای طرح پایلوت پوشش بیمه ای مراقبت در منزل را از دیگر اقدامات این کار گروه عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید