Iranian Agriculture News Agency

هشدار معاون عملیات و اطلاعات پلیس

30 درصد موادمخدر دنیا از مرزهای ایران ترانزیت می‌شود

بر اساس اعلام سازمان ملل در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از تولیدات مواد مخدر در کشور افغانستان از طریق مرزهای ایران به سایر کشورها منتقل می شود.

30 درصد موادمخدر دنیا از مرزهای ایران ترانزیت می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایانا، سرهنگ مجید کریمی معاون عملیات و اطلاعات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در حال حاضر افغانستان در سراسر دنیا یکی از مهم ترین کانون های تولید خشخاش و هروئین به شمار می آید.

او با اشاره به تولید 9000 تنی تریاک در کشور افغانستان، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای غربی با اهتمام به شعار مبارزه با تولید مواد مخدر در افغانستان وارد این کشور شدند و با جنگ افروزی های مختلف سال ها به مقابله با گروهک های تروریستی پرداختند، اما پس از اتمام این جنگ ها تولید مواد در کشور افعانستان نه تنها متوقف نشد بلکه رشد چشمگیری نیز به خود گرفت.

معاون عملیات و اطلاعات پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در ادامه افزود: کشور ایران نزدیک ترین و کم هزینه ترین مسیر برای انتقال مواد مخدر از افغانستان به کشورهای غربی است.

وی با اشاره به این که ایران حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افعانستان دارد، عنوان کرد: وزارت کشور، سازمان مرزبانی و پلیس مبارزه با مواد مخدر همواره با اقدامات مختلف در تلاش هستند تا شرایط امنیتی مرزهای مشترک با افغانستان را در بهترین شکل ممکن حفظ کنند.

سرهنگ مجید کریمی با بیان اینکه ایران قربانی مسیر ترانزیت مواد مخدر است، عنوان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکایی مهم ترین مصرف کنندگان موادی هستند که در افغانستان تولید می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید