Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران:

تامین اعتبارات مالی و بانکی چالش اصلی صنایع غذایی کشور

ایانا-کشاورزی: مشکل اصلی بخش صنعت کشور پتانسیل ماشین آلات، تجهیزات و امکانات نیست. مشکل اصلی صنایع غذایی کشور روابط بین‌المللی، تامین مواد اولیه، تامین اعتبارات مالی و بانکی و فضای کسب‌وکار است.

تامین اعتبارات مالی و بانکی چالش اصلی صنایع غذایی کشور

صنایع غذایی کشور، در زمره بخش‌هایی است که بسیاری اعتقاد دارند، در صورت توسعه مناسب، می تواند زمینه‌ساز حضور در بازارهای جهانی بوده و ارزآوری کند. اما این صنعت هم این روزها از مشکلاتی رنج می‌برد و برخلاف آنچه ممکن است در نگاه نخست به مشکلات این بخش به نظر آید مشکل این بخش، ماشین‌آلات و تجهیزات نیست، آنطور که رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران می‌گوید: وضعیت کشور ما در خصوص تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات بالقوه صنایع غذایی بسیار بهتر از سایر کشورها مانند ترکیه و پاکستان است و باید گفت فرسودگی ماشین‌آلات الویت اول صنعت غذای کشور نیست.

سیدمحمدرضا مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی ایانا با بیان اینکه میانگین عمر تکنولوژی مورد استفاده در صنایع آرد، پاستا و کنسرو، بهتر از  برخی کشورهای همسایه است، توضیح می‌دهد: مشکل اصلی بخش صنعت کشور پتانسیل  ماشین آلات، تجهیزات و امکانات نیست. مشکل اصلی صنایع غذایی کشور روابط بین‌المللی، تامین مواد اولیه، تامین اعتبارات مالی و بانکی و فضای  کسب‌وکار است.

او با تاکید بر اینکه در صنعت غذا، در بخش امکانات، تجهیزات، دسترسی به تکنولوژی روز دنیا  در وضعیت  خوبی به سر می‌بریم  و بالاتر از میانگین هستیم، می‌گوید: صنعت غذا در کشور پیشینه قدیمی دارد که به پشتوانه آن موفق عمل می‌کند.

مرتضوی یادآوری می‌کند: میانگین سنی مورد استفاده از تکنولوژی در بسیاری از صنایع در کشور زیر 12 سال بوده که بسیار عالی است.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران  وضعیت تولید ماشین‌آلات مرتبط با صنایع غذا را امیدوارکننده عنوان کرده و توضیح می‌دهد: بخش بزرگی از ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز صنایع غذایی با بهترین  کیفیت در داخل کشور قابل تولید می‌شود که اگر موانع کسب‌وکار و سوءمدیریت ناشی از سازمان‌های موازی با دولت برداشته شود، با وجود شرایط تحریم، می‌توانیم به کار خود ادامه دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید