Iranian Agriculture News Agency

تفاهم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست؛

پهنه‌های توسعه پرورش ماهی در قفس تایید شد

دستیابی به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن پرورش ماهی در دریا در افق برنامه ۱۴۰۴

ایانا-کشاورزی: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست بر سر نقشه پهنه‌های توسعه قفس (پرورش ماهی در قفس) در دریا تفاهم امضا کردند.

پهنه‌های توسعه پرورش ماهی در قفس تایید شد

تفاهم‌نامه «دستیابی به ظرفیت 400 هزار تن پرورش ماهی در دریا در افق برنامه 1404» و «ظرفیت 200 هزار تن پرورش ماهی در دریا تا پایان برنامه ششم» بین سازمان محیط زیست کشور و وزارت جهاد کشاورزی به امضاء رسید.

به گزارش ایانا، در این مراسم که ظهر امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست حضور داشتند، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست بر سر نقشه پهنه‌های توسعه قفس (پرورش ماهی در قفس) در دریا تفاهم امضا کردند.

حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور در این مراسم با بیان اینکه این پروژه منجر به افزایش میزان سرانه مصرف آبزیان در کشور، توسعه اکوتوریسم دریایی، رعایت الزام زیست‌محیطی و توسعه آبزی‌پروری دوستدار محیط زیست خواهد شد، گفت: همچنین انتقال دانش فنی و بومی‌سازی فناوری ساخت، نصب و راه‌اندازی قفس‌های پرورش ماهی تا رسیدن به خودکفایی علمی در این صنعت نیز مورد توجه قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه این پروژه‌ها سبب می‌شود تا در راستای امنیت غذایی و استفاده بهینه از نعمت‌های خدادادی گام برداریم‌، گفت: براساس برنامه اقتصاد مقاومتی این پروژه در دستور کار قرار گرفت و از سال 92 مجددا بعد 8 سال بررسی و شروع به فعالیت کرد.

او ادامه داد:  این پروژه در نهایت منجر به فضای سالم آبزی‌پروری‌ خواهد شد که مطابق برنامه ششم توسعه در افق 1404 است.

در ادامه این مراسم، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه تقاضا برای محصولات دریایی همیشه مورد توجه بوده است، گفت: این تفاهم‌نامه باعث سرمایه‌گذاری، توسعه پایدار، امنیت غذایی و اشتغال‌زایی خواهد شد.

او افزود: هم‌افزایی بین دو سازمان نیز سبب شده تا در پهنه‌های دریایی نظارت و عملکرد برای پرورش ماهی در قفس افزایش یابد.

فرشچی در پایان تأکید کرد: این  تفاهم نامه فشار صید را کاهش خواهد داد و مشکل ذخایر آبزیان در دریا را تا حدی حل خواهد کرد.

پدیدآورنده: ساناز بردبار حقیقی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید