Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

تلفات انتقال آب تا مزرعه را باید کاهش داد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با انتقال درست آب به مزراع از طریق لوله و یا اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تلفات تا سر مزرعه را باید کاهش داد.

تلفات  انتقال آب تا مزرعه را باید کاهش داد

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه در دیدار با حمید پویا مدیرعامل آب منطقه‌ای استان افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در صورت تامین اعتبار نمی‌توان آب را از چاه‌های مجاز به سر مزارع از طریق لوله و یا سیستم نوین آبیاری انتقال داد و به نوعی از تلفات آب در مسیر انتقال به مزراع کاست.

او به مشکل کم آبی در استان و همچنین کاهش سطح سفره‌های زیر زمینی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با اجرای سیستم نوین آبیاری و همچنین اجرای طرح مسدود سازی چاه‌های غیر مجاز و نصب کنتور هوشمند برروی چاه‌های مجاز آب موجود در سفره‌های زیر زمینی استان را  مدیریت کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: تعامل و همکاری بین جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای راهگشای حل بسیاری از مشکلات کشاورزان استان در بخش آب است.

خمسه در ادامه با اشاره به درخواست کشاورزان برای تخصیص سهمیه  آب شبکه به کشت تابستانه و باغات خواستار تخصص  به موقع سهمیه  آب موردنظر برای کشت  تابستانه  و باغات استان شد.

حمید پویا مدیر عامل آب  منطقه‌ای استان قزوین هم در این دیداربا اشاره به اقدامات خوب انجام شده برای گاهش افت آب‌های زیرزمینی بر  برگزاری جلسات مشترک جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای برای حل مشکل کشاورزان تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید