Iranian Agriculture News Agency

زهرا نژادبهرام در گفت‌و‌گو با ایانا:

بررسی مجدد رفع موانع فلزی و مسیرسازی برای نابینایان

موانع شهری نه تنها راه را برای توان‌خواهان و سالمندان دشوار‌تر می‌کند، بلکه حقوق شهروندی را نیز نقض می‌کند. حالا یکی از اعضای شورای شهر تهران از برنامه جدی برای برطرف کردن موانع شهری خبر داده است.

بررسی مجدد رفع موانع فلزی و مسیرسازی برای نابینایان

زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران، در گفت‌و‌گو با گروه اجتماعی ایانا با اشاره به موانع پیاده‌رو‌ها گفت: «ستاد مناسب‌سازی معابر در شورای شهر تهران به صورت جدی پیگیر این موضوع است. هر منطقه تا 15 تیرماه باید گزارشی از موانع شهری در منطقه خود و راهکار‌های عملی مرتبط با آن را به این شورا اعلام کند.»  

این عضو ستاد مناسب‌سازی شهر با اشاره به مشکلات ایجاد شده حاصل از نرده‌گذاری در چهارراه ولیعصر گفت: «بحث گسترده‌تر از تنها یک چهارراه است و باید راهکار‌هایی برای رفع موانعی فلزی در همه پیاده‌روها و همچنین توده‌گذاری برای نابینایان و کم‌بینایان اندیشید اما نرده‌گذاری چهارراه ولیعصر نیز در این ستاد مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

نژادبهرام با بیان اینکه بودجه مناسب‌سازی در شورای شهر تهران مصوب شده است، گفت: «گزارش‌های متعددی با نگاه‌هایی مختلف در این ستاد بررسی شده است تا به یک رویکرد مشترک برسیم، زیرا برای دستیابی به شهری بدون مانع و انسان محور باید بخش اجرا و نظارت و برنامه‌ریزی با یکدیگر هماهنگ باشند.»

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید