Iranian Agriculture News Agency

ایران فعلا به لیست سیاه FATF نمی‌رود

گروه ویژه اقدام مالی FATF با توجه به تداوم تلاش‌های دولت ایران، تعلیق اقدامات مقابله‌ای خود را تا ماه اکتبر( آبان ماه ) تمدید کرد.

 ایران فعلا به  لیست سیاه FATF نمی‌رود

گروه ویژه اقدام مالیFATF، تعلیق ایران در فهرست سیاه FATF را تا ماه اکتبر(آبان ماه)سال جاری تمدید کرد. این گروهضمن ابراز ناامیدی از اینکه ایران برنامه اقدام خود را کامل اجرا نکرده است ولی با توجه به تداوم تلاش‌های دولت ایران، تعلیق اقدامات مقابله‌ای خود را تا ماه اکتبر( آبان ماه ) تمدید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایانا به نقل از  رویترز؛‌ این تصمیم در حالی گرفته شده که دولت آمریکا و متحدان آن تلاش وافری برای وضع دوباره اقدام‌های مقابله‌ای به‌دلیلاجرا نکردن برنامه اقدام با وجود گذشت 6 ماه از مهلت پایانی آن داشتند.

در بند جدید بیانیه عمومی گروه اقدام مالی مربوط به ایران که جمعه شب منتتشر شد، آمده است؛‌ کارگروه اقدام از عدم اقدام ایران جهت اجرای برنامه اقدام خود در راستای رفع کمبودهای چشمگیر مربوط به مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم متاسف است.

با توجه به تلاش‌های مستمر دولت ایران برای نهایی کردن و تصویب قوانین مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم، کارگروه اقدام مالی در نشست این هفته خود تصمیم گرفت که تعلیق اقدامات تقابلی ادامه یابد. کارگروه اقدام مالی از ایران انتظار فوری دارد که با پیشرفت سریع در مسیر اصلاحی تضمین کند که با تکمیل و اجرای اصلاحات ضروری مربوط به مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم، به ویژه با وضع قوانین لازم، تمامی موارد باقی‌مانده در برنامه اقدام آن را رفع خواهد کرد.

دراین بیانیه آمده است؛ از ایران انتظار داریم که اصلاحیه های قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم را وضع و تا اکتبر 2018 (مهر-آبان 97)، کنوانسیون های پالرمو و TF را در تطابق با استانداردهای گروه اقدام مالی تصویب کند؛ در غیر این صورت، گروه اقدام مالی اقدامات متناسب و لازم را اتخاذ خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید