Iranian Agriculture News Agency

روایت رئیس انجمن‌آردسازان از افزایش قیمت نان

گرانی پنهانی در راه نانوایی‌ها

قیمت نان تا ۶ ماه آینده افزایش نخواهد یافت

ایانا-کشاورزی: ثابت ماندن قیمت نان و افزایش هزینه‌ها ممکن است با گرانی پنهانی نان جبران شود. کوچک کردن اندازه و وزن نان مسلما گرانی پنهانی نان است.

گرانی پنهانی در راه نانوایی‌ها

رییس انجمن آردسازان ایران با اشاره به اینکه قیمت نان قطعا باید مورد بازنگری قرار بگیرد، از ثابت ماندن قیمت نان تا 6 ماه آینده خبر داد.

سیدمحمدرضا مرتضوی با بیان اینکه دولت باید امکاناتی را فراهم سازد تا زیان کارخانجات آرد و همچنین زیان نانوایان  جبران شود، به خبرنگار گروه کشاورزی ایانا یادآوری کرد که ظاهرا دولت همچنان اصرار بر ثابت نگاه داشتن قیمت نان دارد که سیاست درستی نیست.

رئیس انجمن آردسازان ایران ادامه داد: طی 3 سال گذشته تجدیدنظری در خصوص افزایش قیمت نان صورت نپذیرفته و این در حالی است که نانوایان شاهد افزایش هزینه‌های کارگری، آب، برق، اجازه و تجهیزات بوده‌اند.

او با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای موجود در خصوص ثابت نگاه داشتن قیمت نان، کاهش قیمت گندم تحویلی به بخش صنعت آرد و نان توسط دولت است، گفت: ثابت ماندن قیمت نان و افزایش هزینه‌ها ممکن است با گرانی پنهانی نان جبران شود. کوچک کردن اندازه و وزن نان مسلما گرانی پنهانی نان است.

او تصریح کرد: در وضعیت کنونی نانوایان قادر به گرانی پنهانی نان نیز نیستند زیرا در این صورت به کیفیت نان لطمه  شدیدی وارد می‌شود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه دولت باید در خصوص وضعیت موجود تجدید نظر کند، افزود: با راهکارهای مناسب، دولت می‌تواند نانوایان و کارخانجات آرد و بخش‌های مرتبط با صنعت آرد را حمایت کند و تنها راه آن نیز افزایش قیمت نان نخواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید