Iranian Agriculture News Agency

دیدار اعضای اتاق بازرگانی با پروفسور بن مایر محقق ارشد دانشگاه واخنینگن

بخش خصوصی ایران به دنبال انتقال دانش کشت سیب زمینی از هلند

ایانا-کشاورزی: حسین پیرموذن با ذکر توانمندی‌های کشور در حوزه‌ کشاورزی، به مذاکره‌ مستقیم در خصوص کاشت سیب زمینی با طرف هلندی پرداخت و با شرح فعالیت‌های مرتبط و دیگر مسائل جانبی به طور تخصصی، اطلاعاتی در خصوص توانمندی‌های تولیدی و صنعتی در استان اردبیل ارائه داد.

بخش خصوصی ایران به دنبال انتقال دانش کشت سیب زمینی از هلند

در ادامه‌ سفر هیئت تجاری اعزامی اتاق ایران به هلند، حسین پیرموذن عضو هیئت رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق اردبیل به همراه محسن احتشام رئیس اتاق بیرجند  و برخی دیگر از اعضای هیئت اعزامی با پروفسور بن مایر محقق ارشد دانشگاه واخنینگن هلند دیدار کردند.

به گزارش ایانا به نقل از اتاق بازرگانی ایران، در این دیدار پروفسور بن مایر به شرح حوزه‌های فعالیت و توانمندی‌های علمی و تحقیقاتی و کاربردی مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه واخنینگن هلند پرداخت و توضیحاتی در خصوص واحدهای مختلف و عملکرد هر یک از آن‌ها ارائه داد و سپس به توضیح روش‌های کار مؤسسه در زمینه‌ کشت سیب زمینی و تولید بذر آن پرداخت.

حسین پیرموذن نیز با ذکر توانمندی‌های کشور در حوزه‌ کشاورزی، به مذاکره‌ مستقیم در خصوص کاشت سیب زمینی با طرف هلندی پرداخت و با شرح فعالیت‌های مرتبط و دیگر مسائل جانبی به طور تخصصی، اطلاعاتی در خصوص توانمندی‌های تولیدی و صنعتی در استان اردبیل ارائه داد.

در ادامه‌ مذاکرات و با توجه به پیشنهاد پیرموذن مقرر شد که قرارداد همکاری از طرف اتاق ایران با دانشگاه واخنینگن هلند به منظور انجام طرح های تحقیقاتی و عملیاتی در حوزه‌ کشت سیب زمینی منعقد شود.

پیرموذن همچنین از پروفسور بن مایر دعوت کرد تا ضمن سفر به ایران، در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی تهران (اگروفود) حضور پیدا کند. استفاده از تجربه هلندی ها در زمینه آفت‌های جانبی کاشت سیب زمینی در ایران و همینطور افزایش بهره‌وری در این حوزه پیشنهاد دیگر عضو هیات رئیس اتاق ایران بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید