Iranian Agriculture News Agency

حجتی: برای بیابان‌زدائی اعتبارات بیشتر می‌خواهیم

نخل‌ها در هجوم شن‌های روان

در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی برای تثبیت شن‌های روان انجام شده است

مهندس محمود حجتی، که دیروز به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، صبح امروز با همراهی معاونین امور باغبانی و تولیدات دامی، رئیس سازمان حفظ نباتات، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌‌ها و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پس از سفر به استان سیستان و بلوچستان، به منظور بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی و دیدار و گفت‌وگو با بهره‌برداران وارد استان کرمان شد.

نخل‌ها در هجوم شن‌های روان
وزیر جهادکشاورزی با اشاره به این که در دولت تدبیر و امید، اقدامات گسترده برای مقابله با بیابانزایی و تثبیت شن‌های روان انجام شده است، بر لزوم تامین اعتبار برای گسترش اقدامات مقابله با بیابانزایی در استان کرمان تاکید کرد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وزیر جهادکشاورزی پس از سفر به استان سیستان و بلوچستان، به منظور بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی و دیدار و گفت‌وگو با بهره‌برداران استان کرمان بامداد امروز وارد شهرستان ریگان شد.

محمود حجتی در این سفر از باغ‌ها و نخیلات متاثر از هجوم شن‌های روان در شهرستان ریگان و همچنین پروژه‌های نهال کاری ۷۰۰ هکتاری و مالچ پاشی ۱۵۰۰ هکتاری جهت تثبیت شن‌‌های روان در منطقه ریگان بازدید کرد.

وی در بازدید از این طرح‌‌ها با بیان این که در دولت تدبیر و امید اقدامات گسترده‌ای برای مقابله با بیابانزایی و تثبیت شن‌‌‌های روان انجام گرفته است، بر لزوم تامین اعتبار برای گسترش اجرای برنامه‌های بیابانزدایی و جلوگیری از هجوم شن‌های روان در استان کرمان تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون با بکارگیری روش‌های مختلف از جمله مبارزه بیولوژیک و مالچ‌پاشی با بیابانزایی در این منطقه مقابله می‌شود که اما با توجه به گستردگی شن‌های روان و تاثیر آن بر زندگی مردم و تولید و اقتصاد کشاورزان، ضمن به کارگیری روش‌های متنوع، این اقدامات باید توسعه یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید