Iranian Agriculture News Agency

دبیرکل ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری وزارت ارشاد:

باید کمک کرد بخش خصوصی از سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر خارج نشود

باید کمک کرد بخش خصوصی از سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر خارج نشود

دبیرکل ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم فارس در مصرف کالاهای سمعی و بصری میان ٩ استان پرمصرف قرار دارند.

به گزارش رسیده، مهدی یزدانی دبیرکل ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد صیانت استان فارس که ظهر امروز (چهارشنبه 6 تیرماه) برگزار شد، گفت: هدف اصلی این ستاد ایجاد امنیت سرمایه گذاری در حوزه سینما و نمایش خانگی است که از بازارهای ثانویه سینما محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تعامل این ستاد با بخش خصوصی است، گفت: باید نگاه ویژه ای به بخش خصوصی که در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه گذاری می کنند، شود؛ بنابر این کاری که باید انجام بشود حمایت از این بخش است تا سرمایه گذاری از این حوزه خارج نشود.

یزدانی با بیان اینکه مصرف کالای سمعی و بصری ٩ استان کشور نسبت به سایر استانها بیشتر است، افزود: این استان ها بیش از ٨٠ درصد محصولات سمعی و بصری را مصرف دارند که فارس هم در شمار آنان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه فارس از استان های پرمصرف کالای فرهنگی است، افزود: قاعدتا در نقاطی که بیشترین مصرف کالای فرهنگی وجود دارد به طبع نگرانی هایی هم روی می دهد که مبادا از این محصولات سوء استفاده شود و افرادی به شکل غیرمجاز فعالیت کرده و این حوزه را دچار اختلال کنند، بنابراین لازم است هماهنگی میان عرضه کنندگان و تولیدکنندگان به طور فرابخشی با سایر نهادهایی که این موضوع به آنان ارتباط پیدا می کند مانند نیروی انتظامی و قوه قضاییه انجام بپذیرد تا اختلال گران این حوزه را شناسایی و کارشان را متوقف کنند.

دبیرکل ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه قوانین و تکالیفی برای هر یک از دستگاه ها مشخص شده است که در جلسه امروز با ستاد صیانت استان فارس به خوبی تبیین شد.

یزدانی در ادامه خواستار هم افزایی در زمینه ایجاد ستاد صیانت در استان فارس شد و گفت: نوع مصرف مردم تا یک دهه گذشته دچار تغییر شده است، باتوجه به تغییرات سریع تکنولوژی لازم است انعطاف لازم در زمینه بازنگری و اصلاح آیین نامه ها، روش‌ها و دستورالعمل‌ها وجود داشته باشد.

وی پیشگیری از تخلفات حوزه تولید محصولات فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: دست کم برای مقابله با تهدیدهای امروز در حوزه تکثیر، توزیع و مصرف محصولات غیر مجاز باید راهکاری اندیشیده شود.

یزدانی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد امنیت سرمایه گذاری در این حوزه است تاکید کرد: با کمک نهادهای حاکمیتی مانند قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی باید در این حوزه امنیت سرمایه گذاری را بیش از پیش افزایش داد.

 

صیانت از محصولات فرهنگی با مشارکت نهادهای قضایی و امنیتی

معاون سینمایی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از آغاز طرح صیانت از محصولات فرهنگی با مشارکت نهادهای قضایی و امنیتی خبر داد.

مهدی رنجبر هم در حاشیه جلسه ستاد تسهیلات محصولات فرهنگی در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور دبیرکل ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ستاد صیانت از محصولات فرهنگی بنابه درخواست سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های جدید اقدام به فعالیت های جدیدی کرده است.

وی با بیان اینکه به زودی و طی هفته های آینده احکام کارشناسان این حوزه صادر می شود، تصریح کرد: جز با وحدت و هماهنگی دستگاه های فرهنگی و حتی قضایی و امنیتی نمی توانیم کاری در این زمینه از پیش ببریم.

معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد استان فارس، افزود: ساز و کار سازمان سینمایی مشخص کرده فعالیت های این حوزه را مشخص کرده و جهت اجرایی کردن آن تا پایان تیرماه تیم بازرسی به فعالیت خواهند پرداخت.

وی افزود: تیم های بازرسی به شکل مخفیانه و کارآگاهی عمل نخواهند کرد و مراکز تهیه و توزیع کالاهای فرهنگی به طور علنی مورد بازدید قرار می گیرند و به شکلی جدی این مراکز مجاز و غیرمجاز بررسی می شوند.

جلسه با حضور نمایندگان ارشد استانداری، دادستانی، نیروی انتظامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنوف توزیع محصولات فرهنگی استان فارس تشکیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید