Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه:

ترویج گردشگری غذا برای تقویت بو‌م‌گردی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری دو روزه جشنواره غذا در این استان خبر داد.

ترویج گردشگری غذا برای تقویت بو‌م‌گردی

جلیل بالایی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه، در گفت‌و‌گو با گروه اجتماعی ایانا گفت: «ما در استان کرمانشاه از 20 تا 22 تیر ماه جشنواره غذا را برگزار می‌کنیم. برای این جشنواره 100 غرفه درنظر گرفته شده که 40 مورد آن به رستوران‌ها و هتل‌ها اختصاص یافته است. همچنین همه زنان و مردان می‌توانند در دو بخش آشپز برتر و غذای برتر استان شرکت کنند. ما برای جلب مشارکت روستاییان و فعالان حوزه صنایع دستی تخفیف‌هایی در نظر گرفته‌ایم.»

بالایی درباره دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری غذا نیز گفت: «تقویت بوم‌گردی و بحث غذا را از سال 1396 به صورت جدی پیگیری و هم‌اکنون 6 واحد را به بهره‌برداری رسانده‌ایم و 4 واحد دیگر را تا پایان سال افتتاح می‌کنیم. همچنین میراث فرهنگی کرمانشاه بحث کارگاه‌های آموزشی در حوزه برند‌سازی و اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه‌های تولید را  دنبال می‌کند و در همین جشنواره دو کارگاه را به همین امر اختصاص داده است.»

وی در خصوص میزان اشتغالزایی حاصل از گردشگری غذا گفت: «آمار دقیقی نمی‌توان ارائه کرد زیرا سازمان میراث فرهنگی تنها متولی این امر نیست و تنها واحدهای پذیرایی سنتی، بین‌راهی و هتل‌ها که تعداد آن 40 واحد است، زیر نظر این سازمان قرار دارند و حدود 250 واحد پذیرایی در اختیار اصناف هستند.»  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید