Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد؛

سرمایه‌گذاری 75میلیارد تومانی روس‌ها در بندرانزلی

ایانا-کشاورزی: حجم سرمایه‌گذاری شرکت روسی بالغ بر 75 میلیارد تومان، شامل سردخانه 5000تنی، محلی برای درجه‌بندی و دسته‌بندی کالاهای صادراتی و همچنین بسته‌بندی محصولات بر اساس نیاز بازار مصرف با‌کیفیت بالای محصولات خواهد بود.

سرمایه‌گذاری 75میلیارد تومانی روس‌ها در بندرانزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به سرمایه‌گذاری روس‌ها در این استان، اعلام کرد: برای نخستین بار اولین پایانه صادراتی شمال کشور تاسیس خواهد شد. حجم سرمایه‌گذاری شرکت روسی بالغ بر 75 میلیارد تومان، شامل سردخانه 5000تنی، محلی برای درجه‌بندی و دسته‌بندی کالاهای صادراتی و همچنین بسته‌بندی محصولات بر اساس نیاز بازار مصرف با‌کیفیت بالای محصولات خواهد بود. این کالاها با کانتینرهای یخچالی روسی به بازار مصرف منتقل خواهند شد.

حسین چراغی دلیل انتخاب کانتینرهای روسی را حل مشکل لجستیکی دانست و به خبرنگار گروه اقتصادی ایانا گفت: این مساله به دلیل پرداخت عوارض بالای کانتینرهای داخلی در کشورهای مقصد و همچنین تخلیه کانتینرهای ایرانی در اولین مقصد بوده که سبب کاهش کیفیت و آسیب به محصولات خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان ادامه داد:  با توجه به اینکه این  سرمایه‌گذاری از طرف سرمایه‌گذاران روسی است در واقع تضمینی برای افزایش صادرات به روسیه و کشورهای همسایه آن خواهد بود.

او با بیان اینکه انعقاد این قرارداد تا پایان این ماه محقق خواهد شد‌، افزود: ساخت این مجموعه پس از انعقاد قرارداد آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا سال 98 به اتمام برسد.

چراغی با تاکید بر اینکه با ایجاد این پایانه صادراتی حجم کالای صادراتی به  مقصد کشورهای CIS به چند برابر ظرفیت موجود خواهد رسید‌، گفت: ظرفیت‌های زیادی در محصولات استان گیلان و استان‌های همجوار برای صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد. همچنین بازار مصرفی خوبی هم در کشورهای CIS برای این محصولات وجود دارد.

او ادامه داد: محصولاتی از جمله انواع میوه‌ها‌، محصولات صیفی، مواد غذایی و مواد پروتئینی در استان گیلان‌، مازندران  و پنج استان همسایه استان گیلان‌ تولید می‌شود و قابلیت صادرات با بازاریابی منسجم و ساختاریافته برای آن‌ها وجود دارد.

چراغی یکی از عوامل موثر در افزایش صادرات و جذب سرمایه‌گذاری را کاهش میزان تعرفه صادراتی عنوان کرد و گفت: توسعه صادرات تابع تعدادی فاکتور و شرایط مختلف از جمله قیمت تمام شده محصول از مبدا تا مقصد‌، کیفیت محصولات صادراتی متناسب با بازار مصرف‌، نوع بسته‌بندی‌، مسایل مربوط به لجستیک کالاهای صادراتی مخصوصا محصولاتی که تابع زمان هستند، همچون مواد غذایی و میوه‌ها  و در نهایت بحث‌های اسنادی و گمرکی در توسعه صادرات است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پایان با تاکید بر نامگذاری امسال بر حمایت از کالای ایرانی گفت: امید می رود با اجرای این طرح  حجم صادرات غیر نفتی افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید