Iranian Agriculture News Agency

حجتی و کلانتری روز شنبه تفاهم‌نامه امضا می‌کنند

نقشه پهنه‌های توسعه قفس در دریا نهایی می‌شود

وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست، برنامه‌ای ۱۰ ساله تدوین کرده‌اند

ایانا-کشاورزی: برای نخستین بار است که نهاد یا دستگاهی برنامه 10 ساله آتی عملیاتی خود را با محیط زیست هماهنگ کرده و تایید آن را اخذ می‌کند.

نقشه پهنه‌های توسعه قفس در دریا نهایی می‌شود

برای نخستین بار نقشه پهنه دریایی، توسعه پرورش ماهی در قفس در 10 سال آینده، به تایید سازمان محیط زیست و دیگر مسئولان بخش آب می‌رسد.

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات در جریان بازدید از خبرگزاری ایانا، گفت: روز شنبه (9 تیرماه) نقشه‌های مطالعه‌ شده، پهنه‌های توسعه قفس (پرورش ماهیان در قفس) در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر با حضور محمود حجتی وزیر کشاورزی و عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و دیگر مسئولان بخش آب تایید و امضا خواد شد.

ماهی در قفس

او اضافه کرد: این برای نخستین بار است که نهاد یا دستگاهی برنامه 10 ساله آتی عملیاتی خود را با محیط زیست هماهنگ کرده و تایید آن را اخذ می‌کند.

رئیس سازمان شیلات در مورد اهمیت این نقشه و تایید آن گفت: مدتی است که در بین فعالان این حوزه و حتی افراد عادی جامعه این تصور وجود دارد که پرورش ماهی در قفس موجب آلودگی آب‌ها شده و برای محیط زیست نیز خطرناک است. در ضمن شیلات برای توسعه صحیح آن نیز برنامه مدونی ندارد.

او تاکید کرد: این نقشه وجود دارد و تایید آن نشان می‌دهد که تمامی موارد زیست محیطی و اشکالاتی که به پرورش ماهی در قفس گرفته شده، وارد شده نیست و این فعالیت، آلودگی زیست محیطی ندارد. در واقع غنی‌سازی تغذیه‌ای دارد. به‌طور کلی متخصصان علوم توسعه دریایی معتقدند هیچ فعالیت آبزی‌پروری آلودگی در دریا ندارد.

صالحی در مورد برنامه آتی و مدون شیلات برای توسعه آبزی پروری گفت: هدف‌گذاری بر این است که برای سال پایانی برنامه ششم توسعه 200 هزار تن و برای سال 1405 در واقع 10 سال آینده سال پایانی برنامه هفتم 400 هزار تن برنامه پرورش ماهی در قفس داریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید