Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا از فروش فیلم‌ها در سینمای ایران

تابستان،چشم انتظار تکان اساسی گیشه

فروش فیلم‌ها در سینما با گذر از تب و تاب بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی 2108 در روزهای آتی می‌تواند روند صعودی بهتری پیدا کند.

تابستان،چشم انتظار تکان اساسی گیشه

ایانا_گروه فرهنگ وهنر|| فروش فیلم‌ها در سینما با گذر از تب و تاب بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی 2108 در روزهای آتی می‌تواند روند صعودی بهتری پیدا کند.این در حالی است که دو_سه هفته گذشته سالن‌های سینما بیش از آنکه به خاطر نمایش فیلم‌ها مملو از تماشاچی باشند، به واسطه اکران بازی‌های تیم فوتبال ایران ظرفیت سانس‌هایشان پر بود. هر چند همچنان جام جهانی در غیبت ایران ادامه دارد و باید دید حذف تیم ملی کشورمان می‌تواند توجه‌ها را دوباره در فصل تعطیلات به سوی سینما جلب کند یا خیر.

از سوی دیگر، همان طور که دیروز در ایانا نوشتیم، از امروز سه فیلم جدید روی پرده خواهند رفت که به تنوع ژانری ترکیب آثار کمک شایانی می‌کنند. «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی در ژانر درام اجتماعی، «به وقت خماری» ساخته محمد حسین لطیفی کمدی عامه پسند و در نهایت «خاله قورباغه» به کارگردان افشین هاشمی در ژانر کودک از امروز به اکران رسیده‌اند. فیلم‌هایی که «خجالت نکش» را با 4 میلیارد فروش و «چهارراه استانبول» و «عصبانی نیستم» را با حدود هر یک سه میلیارد فروش کنار زده اند. البته اگر این سه فیلم آخر را هنوز ندیده اید،چند سالن محدود همچنان به نمایش آنها ادامه می دهند.

«دشمن زن» کریم امینی، فیلم تازه نفسی است که به لطف صدور مجوز ترانه خوانی جواد یساری توانسته با افزایش شمار سینماهایش به 100 سالن بعد از دو هفته به مرز 800 میلیون تومان فروش برسد.

به نظر می رسد فیلم بتواند با این اهرم فروش همچنان تماشاگر جذب کند و سازندگان نیز با درک این امتیاز، در اکران های خصوصی اخیر خود از این خواننده قدیمی با وجود حضور کوتاهش در فیلم حسابی بهره می برند.

«دلم می خواد» بهمن فرمان آرا که همزمان با این فیلم اکران خواهد خود را آغاز کرده نیز قدم به قدم در تعقیب آن است و تاکنون 725 میلیون تومان فروخته است.فیلم فرمان آرا البته تبلیغات چندانی ندارد و حضور گلزار و اعتبار کارگردانش هم باعث نشده گیشه گرمی داشته باشد.

«در وجه حامل»، درام اجتماعی تلخ بهمن کامیار که ستاره ندارد،همان طور که پیش بینی می شد خوب نفروخته و بعد از دو هفته اکران تازه توانسته از مرز 100 میلیون تومان عبور کند.به نظر می رسد تعداد اندک و رو به کاهش سینماهای نمایش دهنده این فیلم در فروش نازل آن بی تاثیر نبوده اند. ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، محسن کیایی و ...چهره هایی نیستند که بتوان در کورس رقابت روی آنان چندان حساب ویژه ای باز کرد.

«شماره 17 سهیلا» ساخته محمود غفاری نیز بعد از یک هفته اکران، روی خوشی از سینماروها ندیده و کست زهرا داودنژاد، بابک حمیدیان، احسان امانی و مهرداد صدیقیان چندان برایشان جذاب نبوده اند ت ااین فیلم به زحمت 30 میلیون تومان بفروشد.

 از سوی دیگر بازماندگان اکران بهار هنوز با وجود مخالفتها سینما دارند و در مواردی بد هم نمی فروشند.

«تگزاس» کمدی پرتماشاگر مسعود اطیابی پس از 10 هفته هنوز به اکران خود در بیش از 130 سینما در سراسر کشور ادامه می دهد.فیلم هفته ای بیش از نیم میلیارد می فروشد و تاکنون در مجموع به حدود 11 میلیارد تومان رسیده است.

«مصادره» مهران احمدی بعد از 14 هفته اکران از مرز 15.5 میلیارد تومان گذشته و هنوز در 19 سینما روی پرده است.

«لونه زنبور» هم بعد از 14 هفته هنوز 20 سینما دارد و اخیرا از مرز 9 میلیارد تومان گذشته است.

«لاتاری» هم بعد از 14 هفته هنوز 20 سینما در اختیار دارد و در حال نزدیک شدن به رقم 15 میلیارد است.

به نظر می‌رسد بزودی با رسیدن کمدی های پرفروش از جمله «هزارپا» (ابوالحسن داودی) که رضا عطاران مهره پولسازش محسوب می شود،گیشه تکانی اساسی بخورد. به ویژه وقتی پای جواد عزتی،دیگر چهره محبوب گیشه هم وسط باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید