Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم گرما در کشور

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه روند گرمایشی دما در کشور ادامه دارد گفت: طی سه تا چهار روز آینده دمای سراسر کشور به طور میانگین دو تا سه درجه افزایش می‌یابد.

تداوم گرما در کشور
به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، مسعود حقیقت افزود: دمای هوا تا جمعه هفته جاری به همین روال باقی می ماند اما از اوایل هفته آینده دو تا سه درجه افزایش می یابد، به عنوان مثال پیش بینی ها نشان می دهد دمای تهران در هفته آینده به حدود 40 درجه سانتی گراد خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است اظهار داشت: اما در دو روز آینده در ارتفاعات البرز مرکز، میانی و شرقی احتمال بارش پراکنده وجود دارد.
مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: همچنان بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان ادامه دارد و با تحت پوشش قرار دادن مناطقی از شرق و جنوب شرق هوای آن مناطق را با گرد و خاک همراه کرده است.
حقیقت افزود: در استان های اصفهان ، قم ، سمنان ، مرکزی و جنوب تهران شامل ورامین و پاکدشت وزش باد شدید و احتمال رخداد گرد و خاک پیش بینی شده است.
مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: در جنوب غرب کشور مانند استان های بوشهر و خوزستان نیز پدیده گرد و خاک خواهیم داشت.

وضع هوای تهران _ گرمترین و خنک ترین مناطق تهران 
حقیقت با بیان اینکه دمای تهران در هفته آینده به حدود 40 درجه می رسد، گفت: بیشنیه دمای تهران روز گذشته به 36 درجه رسید و امروز نیز در همین حد باقی خواهد ماند، کمینه امروز صبح تهران نیز 25 درجه بود. 
وی گفت: امروز صبح ورزقان در استان آذربایجان شرقی، سقز و هزار کانیان در استان کردستان با 9 درجه خنک ترین و دیروز دهلران در استان ایلام ، شوش ، اهواز و بستان در استان خوزستان با 50 درجه گرمترین نقاط کشور بودند.

توصیه‌های هواشناسی 
حقیقت گفت: با توجه به فصل برداشت غلات ضروری است کشاورزان همچنان بعد از انجام عملیات برداشت از آتش زدن کاه و کلش به جا مانده خودداری کنند چون با این کار هم به محیط زیست منطقه آسیب می زنند و هم مواد مغذی خاک را از بین می برند. 
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید