Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور:

مربیان مهدکودک از نظر دین‌داری بررسی می‌شوند

به مهدهای پذیرای کودک معلول یارانه می‌دهیم

به گفته مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور، برنامه‌ای برای اینکه کودکان معلول را در مهدهای کودک ویژه نگهداریم نداریم، اما از مهدکودک‌هایی که پذیرای کودکان معلول حمایت می‌شود.

مربیان مهدکودک از نظر دین‌داری بررسی می‌شوند

به گزارش ایانا به نقل از سازمان بهزیستی کشور، محمد نفریه با اشاره به آمار و ارقام مهدهای کودک در کشور گفت: بیش از ۶۰۰ هزار کودک در مهدهای کودک در پنج رشته تغذیه، بهداشت، ایمنی، نگهداری و آموزش نگهداری می شوند و در صورتی که مهدها از کودکان معلول پذیرایی کنند به آنها یارانه تعلق می گیرد.

او مهدهای کودک را بهترین مکان بعد از منزل برای کودکان خواند و افزود: مهدهای کودک باید بر اساس شاخص ها، استانداردها را رعایت کنند و هر مهد با دریافت شاخص و استاندارد بیشتر، ستاره بالاتری دریافت می کند.
به گفته نفریه، همچنین مربیان نیز از نظر جسمی، روانی، دانش و سطح دین داری بررسی می شوند و با دریافت استانداردهای بالاتر، سطح ایمنی کودکان افزایش می یابد.
مدیر کل دفترکودکان و نوجوانان بهزیستی کشور در خاتمه سخنانش در یک برنامه رادیویی با اشاره به اینکه به مهدهای کودک که از کودکان معلول نگهداری می کنند، یارانه پرداخت می شود، گفت: کودکان معلول در مهدهای ویژه نگهداری نمی شود و بر اساس مصوبه مشخص است که چه کودکانی از نظر معلولیت باید در مهدها نگهداری شوند، اما طبق قانون کودکان معلول در مهدهای ویژه نگهداری نمی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید