Iranian Agriculture News Agency

معاون فرماندار شهرستان مطرح کرد:

تخصیص 40 میلیون تومان تسهیلات برای مناسب‌سازی فضای فیزیکی ویژه معلولان به ادارات سمیرم

معاون فرماندار سمیرم اعلام کرد: حدود 40 میلیون تومان برای مناسب‌سازی فضای فیزیکی ویژه معلولان به هر اداره خدمات‌رسان اختصاص یافت.

تخصیص 40 میلیون تومان تسهیلات برای مناسب‌سازی فضای فیزیکی ویژه معلولان به ادارات سمیرم

به گزارش خبرنگار ایانا از سمیرم، محمدرضا عسگریان در جلسه امروز کمیته مناسب‌سازی فضاهای فیزیکی شهرستان سمیرم در سخنانی بزرگترین وظیفه مسئولان این شهرستان را در خدمت معلولان، مناسب‌سازی فضای فیزیکی همه مناطق عنوان کرد و گفت: معلولان زمانی در جامعه سمیرم با آسایش خاطر زندگی می‌کنند که به نیازهایشان پاسخ مطلوب داده شود.

معاون فرماندار شهرستان سمیرم با بیان اینکه در جامعه امروز سمیرم هنوز صدای معلولان شنیده نشده است، گفت: ورود ادارات به موضوع مناسب‌سازی ادارات و اماکن عمومی نقشی موثر در شنیده شدن صدای معلولان دارد.

او، افزود: جامعه سمیرم زمانی به استاندارد مناسب شهری و روستایی می‌رسد که اعتبارات لحاظ شده برای هر دستگاه اجرایی با عمل به مصوبات، درست مصرف شود.

عسگریان از اختصاص اعتباری در حدود 30- 40 میلیون تومان برای هر دستگاه خدمات‌رسان شهرستان سمیرم به منظور تعمیر، تجهیز و مناسب‌سازی فضاهای فیزیکی خبر داد و متذکر شد: در این رابطه بانکها دستگاههایی نیستند که بتوانند از فرمانداری اعتباراتی را به‌منظور مناسب‌سازی دریافت کنند.

او بیان کرد: وظیفه اصلی شهرداری شهر سمیرم به‌عنوان متولی اصلی رسیدگی به فضای فیزیکی این شهر، مناسب‌سازی پیاده‌روها و فضاهای عمومی است و نباید ادای این وظیفه با تعلل و کم‌توجهی همراه باشد.

فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از فضاهای فیزیکی سمیرم، پیشنیاز عملیات عمرانی است

در ادامه جلسه کمیته مناسب‌سازی فضاهای فیزیکی شهرستان سمیرم که امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، کارشناس شهرداری شهر سمیرم، اظهار کرد: سد معبرها و مناسب‌سازی فضاهای فیزیکی شهر سمیرم نیازمند فرهنگ‌سازی است و در این مقوله فرهنگ‌سازی بر عملیات عمرانی مقدم است.

او بیان کرد: در راستای مناسب‌سازی فضاهای فیزیکی شهر سمیرم، اقدامات شهرداری این شهر قابل نمود است که از جمله آن می‌توان به عملیات موزایک فرش پیاده‌رو خیابان میرزارضا کرمانی اشاره کرد.

این کارشناس با بیان اینکه هنوز در شهر سمیرم مدیران ادارات با شهرداری شهر سمیرم هماهنگ نیستند، تأکید کرد: به‌عنوان مثال بعد از اتمام عملیات موزاییک‌فرش پیاده‌رو خیابان میرزا رضا کرمانی، اداراتی چند نسبت به عملیاتی اقدام کردند که تخریب کامل عملیات شهرداری را در پی داشته است.

او به لزوم اتخاذ دیدگاه جامع‌نگر در مدیریت شهری سمیرم برای بخش مناسب‌سازی فضاهای فیزیکی این شهر تأکید کرد و اضافه کرد: شهرداری شهر سمیرم برای آندسته  ادارات و بانهای متقاضی اقدامات فنی-مهندسی که قبل از این تقاضا نسبت به عملیات مناسب‌سازی اقدام نکرده باشند؛ نسبت به ابطال پروانه صادره اقدامات فنی –مهندسی اقدام می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید